۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱

احتمال فعالیت کشتی میرزاکوچک خان در تابستان

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در راستای توسعه گردشگری دریایی این استان همواره از فعالیت کشتی میرزا کوچک خان در آبهای خزر حمایت خواهد کرد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۴۰۷۹
احتمال فعالیت کشتی میرزاکوچک خان در تابستانرضا علیزاده، مدیر کل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: کشتی مسافری – تفریحی میرزا کوچک خان در سالهای اخیر برای اهداف توسعه گردشگری دریایی در دریای خزر به کار گرفته شده است.
این مقام مسئول در استان گیلان افزود: این کشتی نقطه عطف توسعه گردشگری دریایی و اولین شناور مسافری- تفریحی در دریای خزر است.
به گفته وی، کشتی میرزا کوچک خان که در سال 1971 میلادی در ژاپن ساخته شده است دارای پنج طبقه ، 74 متر طول، 12 متر عرض، 20 متر ارتفاع، 26 کابین درجه یک و دو و با گنجایش حدود 250 نفر مسافر را با ارائه امکانات پذیرایی و اقامتی داراست.
این مقام مسئول در استان گیلان، با اشاره به اینکه این کشتی می تواند میان استان های ساحلی داخلی و خارجی تردد کند،خاطرنشان کرد: مهمترین اهداف فعال کردن این کشتی ایجاد مسافرتهای تفریحی دریایی بین شهرهای ساحلی گیلان و سایر استان های ساحلی شمال کشور و فراهم آوردن زمینه سفرهای دریایی بین کشورهای حاشیه خزر است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با بیان اینکه هم اکنون فعالیت این کشتی به دلیل برخی مشکلات متوقف شده است به فعالیت کشتی میرزا کوچک خان در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: با مذاکرات صورت گرفته با مالک کشتی، قرار است به زودی گواهی نامه های لازم جهت اجازه صدور تردد این کشتی اخذ شود.
وی گفت: همچنین این کشتی نیز به انجام تعمیرات دارد که امیدواریم هر چه سریعتر مورد تعمیر قرار گیرد تا بتوان از این کشتی در عرصه فعال سازی هر چه بیشتر گردشگری گیلان بهره برد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، یادآور شد: فعالیت کشتی میرزا کوچک خان نباید فقط به نوارساحلی گیلان محدود شود بلکه باید شرایطی فراهم شود که بتواند در مسیر کشورهای همجوار نیز تردد داشته باشد.
علیزاده، تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان در راستای توسعه گردشگری دریایی گیلان همواره از فعالیت این کشتی در آبهای گیلان حمایت خواهد کرد.
وی تاکید کرد: به این منظور هماهنگی های لازم نیز با سازمان بنادر و دریانوردی برای اخذ مجوزهای لازم از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان صورت خواهد گرفت.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان یادآور شد: عملی شدن این حمایت ها به عملکرد مالک این کشتی در راستای تعمیرات و اخذ گواهینامه های لازم دارد.
به گفته علیزاده، در صورت اخذ مجوزهای لازم از سوی سرمایه گذار این کشتی، احتمال می رود در تابستان امسال شاهد تردد این کشتی در قالب تورهای دریایی در استان گیلان باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار