۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱

هشدار به صیادان و ساحل نشینان دریای عمان

مدیرکل اداره هواشناسی سیستان و بلوچستان در خصوص توفان گرمسیری اقیانوسی با سرعت 140 کیلومتر در ساعت، رگبار باران و امواج 10 متری در دریای عمان به ساحل نشینان و صیادان در جنوب شرق کشور هشدار داد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۴۰۷۷
هشدار به صیادان و ساحل نشینان دریای عمانبه گزارش مانا محمدرضا امیرمرادی در گفتگو با ایرنا افزود: هم اکنون توفان گرمسیری "نانایوک" در شمال اقیانوس هند و روی دریای عرب در عرض جغرافیایی حدود 18 درجه شمالی و طول 66 درچه شرقی فعال است بطوری که در مرکز فعالیت آن سرعت باد حدود 100 تا 110 و گاهی تا 140 کیلومتر در ساعت امواجی فراتر از 10 متر پدید آورده است.
عضو ستاد مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: مسیر این توفان حاره ای به سمت شمال غرب است و طی 48 ساعت آینده به سواحل شرق کشور در دریای عمان خواهد رسید و تا یکشنبه آینده در این منطقه رگبار شدید باران و توفان دریایی را به همراه خواهد داشت.
امیرمرادی گفت: از روز جمعه آتی تا دوشنبه هفته بعد آب های دریای عمان و نواحی ساحلی سیستان و بلوچستان مواج و توفانی خواهد بود بطوری که ارتفاع موج به چهار تا شش متر می رسد.
وی افزود: این وضعیت توأم با رگبار باران، رعد و برق و تندباد شدید خواهد بود که برای فعالیتهای دریایی خطرناک است.
مدیرکل اداره هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: گرچه شدت توفان در سواحل جنوب شرقی ایران کمتر از کشور عمان خواهد بود اما به تمامی ساحل نشینان، صیادان و صاحبان حرفه های دریایی هشدار می دهیم طی این مدت از هر گونه فعالیت کاری پرهیز کنند.
وی گفت: از آنجا که هم اینک مرکز توفان از سواحل کشورمان دور است اطلاعات دقیقتر آن طی ساعات آینده به اطلاع مردم خواهد رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار