۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳

پاک سازی ساحل بندر گناوه در بوشهر

همزمان با هفته محیط زیست، ساحل زیبای گناوه به همت دوستداران محیط زیست پاک سازی شد .
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۴۰۷۰
پاک سازی ساحل بندر گناوه در بوشهربه گزارش مانا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه در این خصوص اظهار داشت : این اقدام نمادین با هدف افزایش سطح آگاهی عمومی مردم و جامعه در مورد ارزش محیط زیست و لزوم پاکیزه نگاه داشتن آن انجام شده و امیدوار هستیم که این اقدامات در تمام ایام سال تداوم داشته باشد و مردم و علاقه‌مندان طبیعت با تمیز نگه داشتن چهره آن از این موهبتهای الهی استفاده کنند.
محمد تولیده تصریح کرد: این اقدام هر ساله به مناسبت‌های مختلف از جمله روز زمین پاک، هفته محیط زیست و‌ دیگر مناسبت های زیست محیطی با همکاری تشکل‌های دوست‌دار محیط زیست، مردم و نهادهای دولتی، دانش‌آموزان و... برگزار می‌شود.
وی افزود:بسیاری از همشهریان از راه‌های دور و نزدیک در روزهای تعطیل خصوصا" ایام نوروز در این ساحل زیبا به تفریح می‌پردازند، اما متاسفانه زباله‌های زیادی از جمله ظروف یکبار مصرف و بطری‌های آب معدنی و نوشابه را بر جای می‌گذارند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه بیان داشت: امیدوارهستیم که مسئولان و به ویژه مردم فهیم و طبیعت‌دوست گناوه بیش از پیش با این اداره همکاری کرده و اداره حفاظت محیط زیست نیزآماده همه نوع همکاری با مردم است.
تولیده عنوان داشت: اگر چه زیبا‌سازی سواحل و پاکسازی محیط زیست امری بسیار ارزشمند است و بدون شک سبب افزایش میزان سلامتی افراد جامعه می شود اما ما انتظار داریم که اصولا" همه افراد جامعه از آلوده کردن محیط زیست خود بپرهیزند و با همکاری بیشتر با مدیریت شهر، پسماند‌ها را اعم از مواد غذایی و ظروف یکبار مصرف در کیسه‌ های زباله ریخته و در محل ‌های ویژه ‌ای که در ساحل تعبیه شده قرار دهند تا جمع ‌آوری آنها آسان ‌ترشود.
وی افزود: ساحل بکر و بی‌نظیر بندر گناوه یکی از جاذبه‌ های این شهر بوده که هر ساله پذیرای هموطنان عزیز از جای جای ایران اسلامی است و حفاظت از این ساحل زیبا وظیفه همگانی است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باید از طبیعت و همه موجودات زنده اعم از پرندگان و سایرحیوانات کمیاب موجود در شهرستان حفاظت کنیم و نباید اجازه دهیم که برخی افراد سودجو از راه‌ های غیر مجاز برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کنند و اداره محیط زیست گناوه در این راستا آماده برخورد با متخلفین محیط زیستی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار