۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹

برنامه جامع تالاب زریوار تهیه شد

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران از تهیه برنامه جامع تالاب زریوار خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۴۰۶۸
برنامه جامع تالاب زریوار تهیه شدبه گزارش مانا، سلیمانی با اشاره به برگزاری دومین کارگاه مشورتی تدوین برنامه جامع حوضه آبریز تالاب زریوار افزود: با برگزاری کارگاه دوم، بخش دیگری از برنامه جامع تالاب زریوار تهیه شد که با روند کنونی می توان امیدوار بود تا اواخر فصل تابستان برنامه مدیریت این تالاب مهم آماده شده و برای تصویب و اجرا به مقامات استانی ارائه شود.
مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با اشاره به برنامه های مدیریت در دست تدوین سایر تالاب های کشور ادامه داد: هم اکنون سازمان حفاظت محیط زیست همراه با تمامی ذینفعان و جوامع محلی دست به تدوین برنامه مدیریت برخی از مهمترین تالاب های کشور زده است که با ادامه روند فعلی و سرعت قابل قبول تهیه این برنامه های مدیریت، به زودی فصل جدیدی در مدیریت و اداره اکوسیستم های آبی کشور گشوده خواهد شد.
سلیمانی با اشاره به مشارکت بسیار بالای ذینفعان در تدوین برنامه مدیریت زیست بومی تالاب زریوار ادامه داد: خوشبختانه با رویکرد جدیدی که در سازمان حفاظت محیط زیست در پیش گرفته شده است سازمان های مردم نهاد و جوامع محلی در یک فرآیند پایین به بالا در تهیه و تدوین برنامه مدیریت تالاب ها مشارکت داشته و منافع آنها در تدوین و اجرای برنامه های مدیریت دیده می شود.
وی ادامه داد: تنها در این صورت است که می توان به پایداری سیستم های طبیعی امیداور بود به طوری که جوامع محلی و ذینفعان همگام با سازمان حفاظت محیط زیست در حفاظت و حمایت از اکوسیستم ها مشارکت خواهند داشت.
پناهگاه حیات وحش تالاب زریوار در استان کردستان و در کنار شهر مریوان واقع شده است که جزء مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار