۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰

ورود شناورهای ایتالیا و فرانسه به دریای سیاه

دو فروند کشتی شناسایی ایتالیا و فرانسه چهار روز دیگر وارد دریای سیاه می شوند.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۴۰۶۶
ورود شناورهای ایتالیا و فرانسه به دریای سیاه به گزارش مانا یک منبع آگاه در نیروی دریایی روسیه امروز اعلام کرد: دو فروند کشتی ایتالیایی و فرانسوی درروزهای ۱۵ و ۱۶ ژوئن ماه جاری مصادف با ۲۵ و ۲۶ خردادماه وارد آبهای دریای سیاه خواهند شد و جایگزین دو کشتی آمریکایی و فرانسوی در آبهای منطقه می شوند.
ماموریت اصلی این دو فروند کشتی ایتالیایی و فرانسوی انجام عملیات شناسایی خواهد بود.
بر اساس این گزارش کشتی ایتالیایی موسوم به الترا قرار است 15 ژوئن و کشتی فرانسوی با نام دوپوی دو لوم نیز قرار است 16 ژوئن وارد دریای سیاه شوند.
کشتی آمریکایی "یو اس اس ولاگلف" قرار است فردا پنج شنبه پس از پایان ماموریت در دریای سیاه به دریای مدیترانه بازگردد و کشتی فرانسوی نیز 17 ژوئن دریای سیاه را ترک خواهد کرد.
این مقام نیروی دریایی روسیه گفت: ناتو تمرکز خود را بر روی جمع آوری اطلاعات قرار داده و قصد دارد دو کشتی شناسایی خود را جایگزین دو ناو جنگی کند.قرار است دو کشتی فرانسوی و ایتالیایی ماموریت شناسایی را در شمال دریای سیاه در نزدیکی شبه جزیره کریمه انجام دهند.
وی افزود: اعزام کشتی های شناسایی ناتو به دریای سیاه موجب نگرانی نیروی دریایی روسیه نیست چرا که ما نیز می توانیم سیستم های مختلف شناسایی و نظارتی خود را آزمایش کنیم.
قرار است 24 ژوئن یعنی 13 روز دیگر نیز یک فروند کشتی لهستانی وارد دریای سیاه شود ولی ظاهرا ورود این کشتی ارتباطی با ماموریت ناتو در منطقه نخواهد داشت.
کشتی های شناسایی فرانسوی و ایتالیایی مجهز به پیشرفته ترین امکانات ماهواره ای و مخابراتی هستند. کشتی ایتالیایی 27 سیستم الکترونیکی و اطلاعاتی پیشرفته را حمل می کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار