۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵

گشت دریایی فعالان زیست محیطی هرمزگان برگزار شد

گشت دریایی فعالان زیست‌محیطی هرمزگان باحضور برخی از مسئولان در بندرعباس برگزار شد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۴۰۶۵
گشت دریایی فعالان زیست محیطی هرمزگان برگزار شدبه گزارش مانا از بندرعباس، عصر روز گذشته، گشت دریایی جمعی از فعالان زیست محیطی استان هرمزگان و دوست‌داران طبیعیت به همت بندر شهیدحقانی بندرعباس برگزار شد.
براساس این گزارش، دراین مراسم برخی از سمن‌های زیست‌محیطی استان هرمزگان، خبرنگاران حوزه محیط زیست و دوست‌داران طبیعت حضور داشتند.
همچنین رئیس شورای شهر بندرعباس، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان، مدیر روابط عمومی منطقه آزاد قشم، مدیر بندر شهیدحقانی بندرعباس و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند.
نکته جالب توجه دراین جلسه، این بود که حضار بدون درنظر گرفتن مسئولیت و جایگاه، بعنوان یک شهروند هرمزگانی و دوست‌دار طبیعت سخن می‌گفتند.
احمدی، معاون بندر شهیدحقانی بندرعباس که بزرگترین بندر مسافری کشور محسوب می‌شود، دراین مراسم اظهار کرد: بلوار ساحلی بندرعباس که حریم 60متر را رعایت نکرده، باعث تخریب ساحل بندرعباس شده است.
وی خاطرنشان کرد: طرح احداث بلوار ساحلی بندرعباس می‌توانست با رعایت حریم 60متر، و با اختصاص اعتبار، به نحوی اجرا شود که تبعات آن در سالهای آتی گریبان‌گیر مردم شهر و اکوسیستم منطقه نشود.
این دوست‌دار محیط زیست با بیان اینکه خودش را یک فرد بندری و اهل دریا می‌داند، تصریح کرد: صید بی‌رویه و غیرمجاز به وفور در استان وجود دارد، به نحوی که در تمام ایام سال میگوی تازه(که دارای فصل صید است) در بازارهای استان به فروش می‌رسد.
وی ادامه داد: در بحث صیادی، استفاده از تورهای کف‌روب، صدمات زیادی را به این بخش وارد کرده که امیدواریم خارج از سردادن شعار، اقدام عملی موثر و راهکار مناسب برای آن اتخاذ شود.
براساس این گزارش، دراین نشست پیرامون مسائلی مانند قاچاق سوخت، آبشیرین‌کن‌ها، انتقال آب از خلیج‌فارس به استانهای همجوار هرمزگان، ساخت بندرگاه نخل‌ناخدا و غیره بحث و تبادل اطلاعات شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار