۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

برگزاری دوره آموزشی در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی

از سوی پژوهشکده فناوری و مهندسی دریا، کارگاه آموزشی مفاهیم پیشرفته SPH به مدت دو روز از 28 خرداد ماه 1393 در پژوهشگاه ملی اقیانوس‎شناسی و علوم جوی برگزارمی‎شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۴۰۵۷
برگزاری دوره آموزشی در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسیدكتر علی جعفر خوش­ خلق،رییس پژوهشکده فناوری و مهندسی دریا و دبیر علمی کارگاه در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت:یکی از وظایف پژوهشکده فناوری و مهندسی دریا، ارائه آموزش های همگانی به متخصیص امور دریایی به ویژه دانشجویان است.
وی افزود: به منظور ارائه آموزش های همگانی با انجام برنامه ریزیهای منسجم در طول سال چندین کارگاه آموزشی مرتبط با مسائل اقیانوس شناسی برگزارمی شود.
خوش خلق خاطرنشان کرد: در همین راستا از سوی پژوهشکده فناوری و مهندسی دریا، کارگاه آموزشی مفاهیم پیشرفته SPH به مدت دو روز از 28 خرداد ماه 1393 در پژوهشگاه ملی اقیانوس‎شناسی و علوم جوی برگزار می‎شود.
وی تاکید کرد:روش هیدرودینامک ذرات هموار(SPH) یکی از روش های عددی برای تحلیل پدیده های دریایی اعم از جریانات دریایی، شبیه سازی امواج، اندرکنش سازه و جریان، شبیه سازی، انتقال رسوب و... است که در سال های اخیر دانشجویان مایلند در تحقیقات خود از این روش استفاده کنند.
خوش خلق تصریح کرد: فراخوان برگزاری این کارگاه آموزشی اعلام شده و علاقه مندان می توانند تا 27 خرداد ماه نسبت به ثبت نام در این کارگاه آموزشی اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد:این کارگاه آموزشی حداقل با حضور 10 نفر و حداکثر با حضور 20 نفر در محل پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی برگزار خواهد شد.
به گفته این مقام مسئول در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی،این دوره آموزشی توسط دکتر امیدوار متخصص SPH ، دارای مدرک دکترا از دانشگاه منچستر انگلیس و عضو هیات علمی دانشگاه یاسوج برپا می شود.
خوش خلق ادامه داد: در این کارگاه موضوعاتی چون مروری بر کلیات و مفاهیم پایه، انواع فرمول ­بندی در SPH، مروری بر نظریه و مدل ­سازی جریان آشفته درSPH، ارائه مفاهیم پیشرفته ریاضی و مدل­سازی روش SPH، تکنیک گسسته سازی غیر یکنواخت، معرفی نرم افزارهای متداول با منبع باز در این حوزه، موازی سازی در SPH و اجرای مثال های نمونه در فضای نرم افزاری مورد بحث قرار خواهد گرفت.
رئیس پژوهشکده فناوری و مهندسی دریا همچنین از برگزاری اجرای تمرین های کلاسی برای فراگیران در جهت عملیاتی شدن مفاهیم آموزشی در این کارگاه آموزشی خبر داد.
کارگاه آموزشی آموزش مفاهیم پیشرفته توسط پژوهشکده فناوری و مهندسی دریا پژوهشگاه ملی اقیانوس‎شناسی و علوم جوی در تاریخ 28 و 29 خردادماه سال جاری برگزار می‎شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار