۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲

حوزه دریا نیازمند «توجه بیشتر رسانه‌ها» است

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی بر ضرورت افزایش شناخت و آگاهی مسئولان از موضوع دریا با استفاده از توان رسانه ها در جامعه تاکید کرد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۴۰۵۶
حوزه دریا نیازمند «توجه بیشتر رسانه‌ها» استبه گزارش مانا دبیر ستاد توسعه فناوری وصنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست با اهالی رسانه های فعال حوزه دریا گفت: بسیاری از مسئولان و مدیران کشور با دریا و صنایع دانش بنیان وابسته به آن آشنایی ندارند که ازاین رو می طلبد با افزایش اطلاع رسانی و فعالیت های علمی نسبت به ارتقای آگاهی های عمومی در این بخش اقدام شود.
دکتر محمد سعید سیف اضافه کرد: هم اینک بسیاری ازسازمان ها، دستگاه ها و وزارتخانه ها در این حوزه دریا، اطلاع رسانی و فعالیت می کنند که به دلیل پراکنده بودن این فعالیت ها، میزان آگاهی از اقدامات صورت گرفته در حوزه دریا و فعالیت های مرتبط با آن کافی نبوده است. بنابراین تلاش می کنیم، با ایجاد بستری مناسب و هم افزایی در میان رسانه ها، خلاءهای موجود در این عرصه را برطرف کنیم.
سیف، حوزه دریا و مباحث آن را فراگیر دانست و گفت: هم اینک مرز مشترک بسیار وسیعی در حوزه دریایی کشور وجود دارد و بسیاری از مردم از طریق دریا و صنایع مرتبط با آن درحال گذران معیشت خود هستند و علاوه بر آن، درصد بالایی از صادرات کشور از طریق مبادی دریایی به انجام می رسد که با توجه به نقش و اثرگذاری این بخش درجامعه، می طلبد به موضوع دریا و مباحث آن بیش از گذشته در رسانه ها پرداخته شود.
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ارایه آموزش های روزنامه نگاری در حوزه دریا و صنایع وابسته به آن را یکی از ضرورت های امروز در حوزه رسانه عنوان کرد و گفت: در این راستا آمادگی داریم که با همکاری بخش های مختلف صنعت دریایی، نسبت به برگزاری دوره های تخصصی آموزش روزنامه نگاری و تربیت خبرنگاران ویژه این حوزه اقدام کنیم که از این رو، بررسی تجربه سایرمجموعه ها خصوصا حوزه نانو می تواند در غنای بیشتر این دوره ها موثر باشد.
وی ادامه داد: صنایع دریایی از حیث فناوری، اشتغال، امنیت کشور، صادرات و واردات، صنایع نفت و گاز و ... مهم است که باید فعالیت ها و برنامه هایی در عرصه رسانه ای آن صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: با شروع فعالیت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی برنامه هایی با دانشگاهها، معاونت های پژوهشی دانشگاهها، ابداعات و اختراعات در این زمینه صورت گرفته است که این ستاد باید در این زمینه هم افزایی خوبی بین پژوهش های دانشگاهها صورت دهد تا به توسعه فناوری در حوزه دریایی برسیم.
در این نشست، خبرنگاران و صاحبان رسانه در حوزه دریا دیدگاه ها و نظرات خود از جمله عمومی کردن فعالیت های اطلاع رسانی در حوزه دریا از طریق انتشار دو هفته نامه و نیز دیگر امکانات رسانه ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار