۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳

همکاری سه جانبه جهت تسریع در شناورسازی مغروقه خانیان

توافق نامه همکاری سه جانبه به منظور سرعت بخشیدن به پروژه شناورسازی بزرگترین مغروقه آبراه بین المللی اروند در بندر خرمشهر امضاء شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۴۰۵۴
همکاری سه جانبه جهت تسریع در شناورسازی مغروقه خانیانبه گزارش مانا این توافق نامه همکاری میان خریدار مغروقه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بعنوان مالک قبلی مغروقه و بندر خرمشهر بعنوان دستگاه نظارت بر پروژه عملیات خارج سازی بزرگترین مغروقه اروند رود، امضا شده است.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در این باره گفت: با توجه به حساسیت مغروقه خانیان و قرارگیری آن در محدوده خطرساز (وسط کانال) مقابل اسکله های عملیاتی بندرخرمشهر، همکاری سه جانبه به منظور تسریع در روند اجرای پروژه توافق نامه منعقد شد.
عادل دریس در ادامه بیان داشت: مغروقه خانیان به دلیل اصابت چندین موشک در زمان جنگ تحمیلی بصورت عرضی در کانال غرق شد و به همین علت خارج سازی آن از لحاظ تأمین ایمنی دریانوردی جهت تردد شناورها به بنادر ایران و عراق بسیارحائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه با خارج سازی این مغروقه، علاوه بر ایمن شدن مسیر تردد شناورها، دو پست اسکله غیرعملیاتی بندرخرمشهر نیز قابل بهره برداری می شود افزود: با توجه به نگاه ویژه دولت در احیاء مجدد آبراه اروند، انجام عملیات خارج سازی مغروقه های باقیمانده در این آبراه با پیگیری های این اداره کل در دست اقدام می باشد.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با تأکید بر پایبندی مجری و مدیر پروژه بر رعایت موارد ایمنی در حین خارج سازی و انتقال لاشه مغروقه به خشکی، در نظر گرفتن تدابیر لازم برای پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه را خواستار شد.
عادل دریس در پایان ابراز امیدواری کرد با امضای این توافق نامه، سرعت اجرای پروژه به حد قابل قبول برسد و شاهد خارج سازی بزرگترین مغروقه اروند رود تا پایان سال باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار