۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲

بهره برداری از تالاب انزلی با محوریت حفظ محیط زیست

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: بهره برداری گردشگری از تالاب بین المللی انزلی با محوریت حفاظت محیط زیست منطقه در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۴۰۴۹
بهره برداری از تالاب انزلی با محوریت حفظ محیط زیسترضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت:ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی برنامه های ویژه ای را در راستای خدمات رسانی مناسب به گردشگران تدارک دیده است.
وی با اشاره به اینکه سواحل و دریای گیلان یکی از مهمترین جاذبه های استان برای گردشگران محسوب می شود، خاطرنشان کرد: به همین منظور در تلاش هستیم تا بهترین خدمات را به مسافران در طول نوار ساحلی ارائه دهیم.
به گفته وی، در این راستا نظارت بر اماکن اقامتی و پذیرایی توسط کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آغاز نیز شده است.
علیزاده ، تالاب بین المللی انزلی را مهمترین جاذبه گردشگری استان گیلان دانست و گفت: بر اساس آمار اخذ شده طی چند سال اخیر، این تالاب بیشترین بازدیده کننده را در بین سایر جاذبه های استان به خود اختصاص داده است.
وی تاکید کرد: در نتیجه در طول سال نظارت کامل بر نحوه سرویس دهی شناورهای تفریحی فعال در این تالاب بین المللی به طور کامل صورت خواهد گرفت تا رضایت گردشگران به طور کامل جلب شود.
به گفته علیزاده، اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان نسبت به وضعیت گردشگری تالاب بین المللی انزلی دارای دو رویکرد است.
وی افزود: یکی رویکرد وضعیت موجود است که شناورهای گردشگری موجود نسبت به جابه جایی مسافران اقدام می کنند و دیگری نگاه بلند مدت و تغییر وضعیت نحوه گردشگری در تالاب بین المللی انزلی است.
این مقام مسئول در استان گیلان تاکید کرد:اقدامات گروه همکاری های مشترک ژاپن و سازمان حفاظت محیط زیست(جائیکا) در تالاب انزلی یکی از مهمترین اقدامات در راستای حفاظت از این تالاب است که بسیار مورد توجه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز قرار گرفته است.
وی عنوان کرد:مهمترین دغدغه ما بهره برداری گردشگری از تالاب انزلی است به گونه ای که کمترین آسیب محیط زیستی را متوجه آن نکند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، تاکید کرد: به همین منظور فاز نخست مطالعاتی به منظورچگونگی بهره برداری مناسب از تالاب انزلی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست در حال انجام است.
علیزاده اظهار داشت: بر اساس این فاز مطالعاتی، بهره برداری از تالاب به گونه ای خواهد بود که حتی آلودگی صوتی ناشی از شناورها شرایط اکوسیستم تالاب را مختل نکند.
به گفته این مقام مسئول در استان گیلان، در حال حاضر محیط زیست گیاهی و جانوری تالاب انزلی به دلیل بهره بردای نامناسب آن، از وضعیت خوبی برخوردار نیست.
ارسال نظرات

نظرات کاربران

دوستدار محيط زيست و گردشگري Iran, Islamic Republic of ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
0
0
برادر گرامي، براي اين منظور مي بايست از تجربه ساير كشورها در خصوص گردشگري در مرداب استفاده كرد، مي توان قايقهاي پارويي را جايگزين قايق هاي موتوري كرد، قايق هاي پنكه اي (اين قايق ها با نيروي محركه پروانه اي و ايجاد فشار هوا مانند پاراگلايدرها درسطح مرداب حركت مي كنند و آلودگي براي محيط زيست نخواهند داشت) مورد استفاده قرار گيرند، اتوبوس هاي دريايي جايگزين قايق ها كنوني شوند، در بخش هايي از مرداب اتاقك هاي شناور براي اسكان شبانه و حتي استراحت موقت مسافران تدارك ديده شود ( سال گذشته بخش خصوصي تمايل به انجام اين كار داشت ولي در خصوص اخذ مجوز سردرگم بود)، در برخي نقاط حريم مرداب با در نظر گرفتن مسايل زيست محيطي مسيري را براي دوچرخه سواري گردشگران ايجاد نمايند تا گردشگران مجبورنباشند فقط با استفاده از قايق از جذابيت هاي مرداب لذت ببرند، و كارهاي ديگر. ولي جناب آقاي عليزاده آيا متولي براي انجام مواردي كه جنابعالي اشاره نموديد و اينجانب عرض كردم وجود دارد؟ فكر ميكنم نظريه پردازي كارآساني است، بهتر است برخي از نظراتمان را عملي كنيم.
آخرین اخبار