۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶

کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در رامسر برگزار می شود

سی وهفتمین اجلاس گروه کاری تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی خزر در سطح نمایندگان ویژه و معاونان و برخی از وزرای امورخارجه کشورهای ساحلی دریای خزر چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در رامسر برگزار می شود.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۴۰۴۶
کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در رامسر برگزار می شودبه گزارش مانا به نقل از ایرنا معاون اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری مازندران گفت : کنوانسیون رژیم حقوقی سند کلان و چارچوبی است که وضعیت کلی دریا و حقوق و تکالیف کشورها را ترسیم می کند.
مهرداد ابرهیمی افزود : این نشست در شرایطی برگزار می شود که فضا و فرصت های جدیدی برای تقویت ائتلاف های منطقه ای و افزایش چانه زنی قدرت های نوظهورِ منطقه فراهم است.
وی گفت : کنوانسیون رژیم حقوقی شامل موضوعاتی همچون تعیین محدوده های مربوط به سطح دریای خزر (مناطق حاکمیتی ، اقتصادی ، شیلاتی و پهنه مشترک) و تحدید حدود بستر و زیر بستر ، مسائل امنیتی و انتظامی و همچنین مساله ممنوعیت حضور کشورهای ثالث در دریای خزر ، مسائل مربوط به انرژی ( اعم از اکتشاف ، بهره برداری و نفت و گاز) و مساله احداث خطوط لوله در بستر دریای خزر، تجارت ، حمل و نقل ، کشتیرانی ، بنادر و مساله ترانزیت آزاد کانال ولگا- دن و همکاری های اقتصادی ، شیلاتی و زیست محیطی است.
دریا خزر دارای یک هزارو 200 کیلومتر طول و بین 220 تا 550 کیلومتر پهنا و شش هزارو 500 کیلومتر محیط است که از این مقدار 657 کیلومتر سواحل ایران، 820 کیلومتر سواحل آذربایجان ،1476 کیلومتر سواحل روسیه ، 1647 کیلومتر سواحل ترکمنستان و 1900 کیلومتر سواحل قزاقستان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار