۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵

پیشرفت77 درصدی ساخت نخستین شناور تحقیقاتی

بر اساس آخرین اعلام سازمان صنایع دریایی،ساخت نخستین شناور تحقیقاتی کشور تاکنون با 77 درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۴۰۴۵
پیشرفت77 درصدی ساخت نخستین شناور تحقیقاتیدکتر وحید چگینی،رئیس پژوهشگاه ملی علوم جوی و اقیانوسی کشور در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت:طی آخرین بازدید به عمل آمده از روند ساخت نخستین شناور تحقیقاتی کشور، ساخت این شناور تا کنون با پیشرفت 77 درصدی همراه بوده است.
وی گفت: بر اساس اعلام گروه پیمانکار، به طور قطع تا پایان سال جاری شاهد اتمام ساخت این شناور تحقیقاتی خواهیم بود.
وی یادآور شد:به گفته مسئولان سازمان صنایع دریایی به عنوان پیمانکار ،ساخت این شناورتحقیقاتی پس از رفع نواقص احتمالی ، اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.
این مقام مسئول در پژوهشگاه ملی علوم جوی و اقیانوسی،خاطرنشان کرد:ساخت این شناور تاکنون با تاخیر همراه بوده که دلیل این تاخیر عدم تامین به موقع قطعات لازم به دلیل تحریم های سیاسی بوده است.
چگینی ،تصریح کرد:با تخصیص 100 میلیارد ریال اعتبار دیگر،ساخت این شناور در مجموع با 200 میلیارد ریال اعتبار به اتمام خواهد انجامید.
رئیس پژوهشگاه ملی علوم جوی و اقیانوسی کشور،تاکید کرد:به منظور آگاهی موسسه ملی اقیانوس شناسی از چگونگی ساخت این شناور تحقیقاتی ،علاوه بر بازدید کارشناسان موسسه از چگونگی ساخت،جلساتی به صورت منظم با مسئولان سازمان صنایع دریایی برگزار می شود.
وی اظهار داشت:از آنجا که ساخت این شناور تحقیقاتی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جزء طرحهای مهر ماندگار اعلام شده لذا به نظر می رسد اعتبارات مورد نیاز برای اتمام ساخت آن،بدون هیچ مشکل و تاخیری تامین شود.
دکتر چگینی خاطرنشان کرد: ساخت نخستین شناور تحقیقاتی کشور از اهمیت فوق العاده ای برای پژوهشگاه ملی علوم جوی و اقیانوسی برخوردار است.
به گفته وی، با اتمام ساخت این شناور و به آب اندازی آن دیگر برای انجام گشت های تحقیقاتی مجبور به اجاره شناورهای سایر ارگان نیستیم و به راحتی می توانیم در هر زمانی که اراده کنیم گشت های تحقیقاتی را برگزار کنیم.
وی به برگزاری بزرگترین گشت اقیانوس شناسی کشور در آبهای عمان و خلیج فارس طی سالهای 91 و 92 اشاره کرد و اظهار امیداوری کرد: گشت اقیانوس شناسی بعدی در سال 94 و با کشتی تحقیقاتی انجام شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار