۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷

لزوم سرمایه گذاری بانکها در توسعه بندر چابهار

بانکها با ارائه تسهیلات و سرمایه گذاری در بندر چابهار می توانند به توسعه این بندر کمک کنند.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۴۰۴۳
لزوم سرمایه گذاری بانکها در توسعه بندر چابهار
به گزارش خبرنگار مانا، استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با رئیس و اعضای هیات مدیره بانک سپه گفت: استفاده از ظرفیت عظیم بندر چابهار سرمایه گذاری می خواهد و با ورود بانکها به این بخش می توان تاحدود زیادی خلاء سرمایه گذاری را در منطقه برطرف کرد.
وی ادامه داد : بانک ها خصوصا بانک سپه می تواند با ارائه تسهیلات در زمینه های مختاف از جمله شیلات و بازرگانی دریایی در استان مشارکت کند.
علی اوسط هاشمی اظهار کرد: با تمرکز زدایی در دولت تدبیر و امید به زودی ظرفیت بندر چابهار ازدو میلیون تن به 6.8 میلیون تن افزایش خواهد یافت و در پایان خرداد ماه چهار کشتی حامل 250 هزار تن گندم نیز در بندر چابهار تخلیه خواهند شد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بدلیل موانع فقهی که در این استان وجود دارد بانک سپه لازم است در خصوص هم اندیشی بانک با علماء، جمع آوری سرمایه های پراکنده، مشارکت در فروش اوراق و سهام که جنبه وام نداشته باشد اقدامات لازم و مناسب را انجام دهد مضافا اینکه بانک با برطرف کردن موانع فقهی مردم بومی استان سرمایه گذاری انجام دهد و این سرمایه گذاری با هماهنگی و همفکری علماء نیز تاثیرگذار است.
نماینده عالی دولت بیان کرد: نگاه ریاست جمهوری به دلیل اشرافیت او به استان متفاوت است زیرا که وی اطلاعات جامعی از استان دارد.
هاشمی افزود : استان سیستان و بلوچستان محروم نیست بلکه تاکنون با نگاه محرومیت به این استان نگریسته شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار