۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰

مجریان راهیان نور دریایی تجلیل شدند

همایش تجلیل از مجریان و خادمان راهیان نور دریایی خلیج فارس با حضور سردار فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین و هیئت همراه در ابوموسی برگزار شد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۴۰۴۰
مجریان راهیان نور دریایی تجلیل شدندبه گزارش مانا، این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین صداقت مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیرو و همچنین دریادار تنگسیری جانشین فرماندهی و سردار مارانی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) برگزار شد.
دراین مراسم از تلاش های فوق العاده جمعی از دست اندرکاران، مجریان و خادمان طرح راهیان نور دریایی خلیج فارس تقدیر شد.
در این گردهمایی، ازنقش برجسته و قابل توجه فرماندهان مناطق یکم، دوم، سوم و پنجم دریایی سپاه و مسئولان نمایندگی های ولی فقیه در این مناطق و همچنین سپاه های استانی خوزستان، بوشهر و هرمزگان در برگزاری طرح راهیان نور دریایی خلیج فارس تقدیر و تجلیل شد.
در آغاز این مراسم و پس از سخنان فرمانده قرارگاه و تیپ تکاوران امام سجاد علیه السلام نیروی دریایی سپاه به عنوان میزبان این گردهمایی در جزیره بوموسی، دریادار تنگسیری جانشین فرماندهی نیرو طی سخنانی، گزارشی اجمالی از اجرای طرح راهیان نور دریایی خلیج فارس ارائه داد.
جانشین فرماندهی نیروی دریایی سپاه ترویج فرهنگ عزت آفرین دوران دفاع مقدس و آشنا کردن اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با ابعاد گوناگون حماسه ها و پایمردی های رزمندگان اسلام در طول دوران هشت سال دفاع مقدس به ویژه در حوزه عملیات های دریایی و حماسه های نیروی دریایی را از جمله اهداف برگزاری طرح راهیان نور دریایی عنوان کر.
وی گفت: در دوران دفاع مقدس و در حوزه دریایی شاهد رخدادهایی بودیم که به نوعی در اصل ماجرای دفاع مقدس نقشی تعیین کننده و تأثیرگذار داشتند.
سردار تنگسیری خاطر نشان کرد: از ویژگی مناطقی که در طرح راهیان نور دریایی خلیج فارس قرار دارند همین بس که آوردگاه حماسه ماندگار ایستادگی مردم  و  مبارزات رییس علی دلواری در مقابله با استعمار انگلیس، حماسه سازی مردم در مقابله با استعمارگران غربی از جمله دوره نفوذ پرتقالی ها در منطقه هرمز و تنگه هرمز و قشم و همچنین حماسه های جاویدان معاصر در جریان عملیات های تاریخی در آب به ویژه عملیات والفجر هشت در این محدوده جغرافیایی قرار دارد.
وی افزود: ما در جریان دوران دفاع مقدس و پس از آن شاهد شکل گیری حماسه ایستادگی دریادلان نیروی دریایی در برابر تعدی و دست اندازی آمریکا در منطقه هستیم که حماسه ناوگروه شهید مهدوی و شهید دارا و رییسی از آن جمله است.
فرمانده قرارگاه راهیان نور دریایی خلیج فارس در ادامه اظهار داشت: یکی از مناطقی که امروز در برنامه بازدید کاروان های راهیان نور دریایی خلیج فارس قرار دارد، منطقه خارگ و برخی اسکله های صادراتی در این منطقه است که در دوران دفاع مقدس نیز بخشی از شریان حیاتی اقتصاد کشور در این منطقه قرار داشت و بیش از 2800 بار مورد هجوم هواپیماهای رژیم صدام قرار گرفت.
وی افزود: در طرح کلان راهیان نور دریایی خلیج فارس بازدید از جزیره هرمز به عنوان یکی از نقاطی که مدتها در چنگال سلطه گری و زیاده خواهی استعمارگران جهانی قرار داشت، یادمان والفجر هشت در منطقه اروند، محدوده های بمباران شده در طی حملات هوایی در جزیره خارگ، اسکله تی، اسکله آذریاد، کشتی سوخته، زیارت شهدای گمنام، بازدید از موزه و یادمان شهید رییس علی دلواری و... دیده شده است که بخشی از آن در قالب طرح به مرحله اجرا در آمده است.
سردار تنگسیری گفت: علاوه بر فراهم کردن زمینه دیدار زائران کاروان های راهیان نور دریایی خلیج فارس در مناطق یادمانی و پیش بینی شده، دستاوردها و توانمندی های کنونی نیروی دریایی برای صیانت و حفاظت از حوزه مأموریتی نیز در قالب این طرح برای زائران تشریح می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار