۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱

پایان ساخت دومین سکوی تولیدی فاز 15 پارس جنوبی

ساخت دومین سکوی فرآورش فازهای 15 و 16 پایان یافت و به این ترتیب یکی دیگر از طرحهای اولویت دار میدان مشترک پارس جنوبی به مراحل راه اندازی نزدیک می شود.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۴۰۳۶
پایان ساخت دومین سکوی تولیدی فاز 15 پارس جنوبی به گزارش مانا بر اساس اعلام شرکت نفت و گاز پارس، سکوی دو هزار و 800 تنی فاز 15 پارس جنوبی پس از انجام موفقیت آمیز مراحل ساخت و اجرای آن، امروز (دوشنبه) از یارد عملیاتی شرکت ایزوایکو در بندرعباس بارگیری و برای اعزام به موقعیت دریایی این بلوک آماده شد.
با ساخت سازه فراساحلی فاز 15 پارس جنوبی با ظرفیت تولید روزانه 28 میلیون متر مکعب گاز، منابع برداشت شده از مخزن مشترک گازی با کشور قطر را به پالایشگاه واقع در بخش خشکی عسلویه که در فاصله 115 کیلومتری از موقعیت دریایی قرار دارد، منتقل می شود.
این تجهیز دریایی که تمامی مراحل طراحی و ساخت آن ازجانب شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) و با حضور متخصصان ایرانی انجام شده است، وزن تقریبی آن دو هزار800 تن است و پایه فلزی آن نیز که پیش از این نصب شده، یک هزار و 700 تن وزن دارد.
این دومین سکوی طرح توسعه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی است که پس از پایان مراحل بارگیری، با کشتی نصاب در موقعیت چاههای حفاری شده این بخش از میدان مشترک پارس جنوبی استقرار خواهد یافت تا پس از اجرای مراحل پیش راه اندازی، عملیات رسمی خود را برای تولید از این بلوک گازی آغاز کند.
فازهای 15 و 16 میدان گازی مشترک با کشور قطر با هدف تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین، 75 هزار بشکه میعانات گازی، 1.05 میلیون تن گاز مایع ال پی جی در سال، یک میلیون تن اتان در سال و تولید روزانه 400 تن گوگرد طراحی شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار