۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶

برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از مرگ زودرس میگو

رئیس اداره آبزی پروران شیلات هرمزگان از برگزاری دوره آموزشی پیشگیری و آشنایی با بیماری E.M.S یامرگ زود هنگام میگو،برای پرورش دهندگان میگو، بهره‌برداران و فعالان این عرصه خبر داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۴۰۳۴
برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از مرگ زودرس میگوبه گزارش مانا، کاظم قاسمی پورافشار با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: هیچ گونه مورد جدی از این بیماری در کشور ایران مشاهده نشده است اما با توجه به فراگیری این بیماری در سایر کشورهای پرورش دهنده میگو اقدامات پیشگیرانه و آموزش های لازم در دست پیگیری و اقدام است.
وی با بیان اینکه دوره آموزشی آشنایی با این بیماری  24 خردادماه سال جاری برگزار می شود گفت: این دوره آموزشی در استان هرمزگان با مشارکت بخش خصوصی و همچنین پژوهشکده میگوی کشور برای فعلان این عرصه برگزار می شود که انتظار می رود تمای دست در کاران این صنعت در راستای یادگیری روش های شناسای، مقابله وپیشگیری این بیماری در این دوره حضور یابند.
قاسمی پور افشار تصریح کرد این بیماری توسط با کتری‌های«ویبریو پاراهمولیتیکوس» پدیدار می‌شود که باعث نکروز حاد هپاتوپانکراس در میگو شده و با عواملی همچون بی‌حالی، عدم تغذیه مناسب، شنای کج،کوچک و سفید شدن هپاتو پانکراس، وجود لکه‌های سفید در روده و در نهایت مرگ همراه است.
رئیس اداره آبزی پروران شیلات هرمزگان تصریح کرد: با توجه به درمان سخت و غیراقتصادی این بیماری پیشگیری بهترین درمان برای این بیماری است.
وی آماده سازی استخرهای پرورشی به روش صحیح و اصولی،استفاده از غذای با کیفیت ،استفاده از لاروهای عاری از بیماری و سالم،مدیریت اصولی آب و اکسیژن و...را از مهمترین عوامل پیشگیرانه بیماری E.M.S خواند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار