۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱

ربوده شدن نفتکش لیبریایی در آبهای غنا

یک مقام ارشد بندری در غنا از ربوده شدن یک فروند نفتکش با پرچم لیبریا در حوالی سواحل این کشور خبر داد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۴۰۲۴
ربوده شدن نفتکش لیبریایی در آبهای غنابه گزارش مانا به نقل از ایرنا این نفتکش تحت عنوان"ام تی فر آرتمیس"آخرین بار روز چهارشنبه گذشته و از نزدیکی سواحل غنا با مدیریت شرکت تماس برقرار کرد.
"جان گری" مدیر این شرکت روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد: مهم ترین نگرانی ما سلامتی افراد حاضر در این کشتی است و به خانواده ها و همه افراد ذینفع اعلام می کنیم که خود را به سالم بازگرداندن این افراد و نیز کشتی مذکور متعهد می دانیم.
یک مقام ارشد بندر"تما" واقع در شرق پایتخت غنا به رویترز گفت: روز جمعه درخواست کمکی از سوی ناخدای کشتی دریافت کردیم که اعلام می کرد این نفتکش در فاصله 36 گره دریایی از آب های ما قرار دارد و اوایل روز چهارشنبه از سوی دزدان دریایی ربوده شده و مورد غارت قرار گرفته است.
سخنگوی نیروهای مسلح غنا نیز از تلاش نیروی دریایی این کشور برای یافتن نفتکش مزبور خبر داد.
بر اساس گزارش رویترز، منشاء دزدی دریایی در غرب آفریقا به شورشی در منطقه نفت خیز"دلتای نیجر"واقع در نیجریه باز می گردد که به ظهور برخی شبکه های تبهکاری منجر شد. باندهای تبهکاران با حمله به کشتی ها، ضمن غارت محموله ها که غالبا نفت است، خدمه آن ها را نیز گروگان می گیرند.
این گروه ها همچنین امنیت تجارت نفت در خلیج گینه را که علاوه بر نیجریه، ساحل عاجل و غنا نیز با آن مرز ساحلی دارند به خطر می اندازند.
اکتشافات ذخایر نفتی دریایی باعث شده است شرکت های نفتی بین المللی جذب این منطقه شده و در نتیجه خلیج گینه به کانون تولید نفت و گاز تبدیل شود.
بر پایه این گزارش، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد دزدان دریایی روز به روز جسورتر می شوند. گروه های تبهکار در ژانویه (دی/بهمن) به یک نفتکش در نزدیکی سواحل آنگولا حمله کردند و آن را با خود به نیجریه بردند.
حملات دزدان دریایی در سواحل غربی آفریقا سال گذشته تا یک سوم افزایش یافت و همین امر باعث شد هزینه شرکت های بیمه گر نیز افزایش یابد.
برچسب ها: غرق کشتی
ارسال نظرات
آخرین اخبار