۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

مشارکت کشاورزان در احیا و نجات دریاچه ارومیه

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران گفت : در این مرحله از احیا و نجات دریاچه ارومیه کشاورزان طی مجموعه آموزش هایی در قالب مدرسه در مزرعه تکنیک ها و فنون عملی کشاورزی پایدار را فرا گرفته و در فعالیت های روزانه خود در مزرعه به کار می گیرند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۴۰۱۸
مشارکت کشاورزان در احیا و نجات دریاچه ارومیهبه گزارش مانا، محسن سلیمانی مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران گفت : پروژه جاری کشاورزی پایدار در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و فعالیت مشارکتی و بین بخشی سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان های جهاد کشاورزی استان های آذربایجان غربی و شرقی درحال اجراست .
سلیمانی افزود: پس از امضای تفاهم نامه میان جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست برای همکاری در حمایت از گسترش فعالیت‌های کشاورزی پایدار در حوضه دریاچه ارومیه، با تلاش طرفین هم اکنون فعالیت های پروژه در سطح محلی و جوامع روستایی در حال اجراست و در این مرحله از کار، کشاورزان طی مجموعه آموزش هایی در قالب "مدرسه در مزرعه" تکنیک ها و فنون عملی کشاورزی پایدار را فرا گرفته و در فعالیت های روزانه خود در مزرعه به کار می گیرند.
مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران تصریح کرد : روش های مشارکتی و استفاده از پتانسیل های جوامع محلی همراه با آموزش های عملی، اصولی ترین اقدام در کمک به احیاء و نجات دریاچه ارومیه است که در حال حاضر در 40 سایت از حوضه آبریز دریاچه ارومیه و در بخش فعالیت های کشاورزی در دست انجام است. وی ادامه داد: با ادامه این روند در این حوضه شاهد فعالیت های کشاورزی پایداری خواهیم بود که نه تنها سازگار با محیط زیست بوده بلکه منافع کشاورزان را نیز تأمین خواهد کرد.
سلیمانی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی شهرستان میاندوآب در هفته گذشته اظهار داشت: در این کارگاه کارشناسان جهاد کشاورزی همراه با محیط زیست حضور داشتند و علاوه بر آموزش مسائل فنی به آموزش و بیان مسائل مرتبط با تالاب ها و دریاچه ارومیه پرداختند.
لازم به ذکر است که پروژه کشاورزی پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه با حمایت مالی دولت ژاپن و پشتیبانی UNDP و در قالب طرح حفاظت از تالاب های ایران در سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری سازمان های جهاد کشاورزی استان های آذربایجان غربی و شرقی در حال اجراست.



برچسب ها: دریاچه ارومیه
ارسال نظرات
آخرین اخبار