۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸

صادرات بیش از یک هزار تن آبزی از گلستان

مدیرکل اداره شیلات استان گلستان گفت: ارزش اقتصادی آبزیان تولیدی استان در سال گذشته، 128 میلیارد و 324 میلیون تومان بوده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۴۰۱۷
صادرات بیش از یک هزار تن آبزی از گلستانعلی اکبر پاسندی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در سال گذشته که سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام گذاری شده بود، میزان تولید آبزیان استان 19 هزار و 419 تن بوده است.
به گفته وی، در بخش ماهیان دریایی به میزان هشت تن ماهی خاویاری صید شده است که از این میزان، 779 کیلوگرم خاویار استحصال شده است.
پاسندی با بیان اینکه در مجموع یک هزار تن انواع ماهیان استخوانی صید طی سال گذشته شده است، تصریح کرد: این میزان شامل انواع ماهیان کپور، سفید، کلمه و کفال است.
وی افزود: ارزش اقتصادی ماهیان دریایی 17 میلیارد و 382 میلیون تومان و در بخش آبزیان پرورشی مقدار 18 هزار و 411 تن انواع ماهیان گرم آبی، سردآبی، میگو و خاویاری با ارزش اقتصادی 111 میلیارد تومان بوده است.
مدیرکل اداره شیلات استان گلستان، با اشاره به تولید بچه ماهیان گرم آبی و زینتی، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 28 میلیون قطعه بچه ماهی گرم آبی و زینتی با ارزش اقتصادی 10 میلیارد تومان در استان تولید شده است.
پاسندی یادآور شد: در بخش صادرات یک هزار و 250 تن انواع آبزیان به خارج از کشور صادر شده است.
وی در ادامه در خصوص صید ماهیان استخوانی گفت: میزان صید ماهی سفید و کپور نسبت به مدت مشابه سال 91 با کاهش همراه بوده است.
پاسندی تاکید کرد: سرد بودن آب دریا که مانع مهاجرت ماهی سفید و کپور به سواحل می شود، نامناسب بودن شرایط جوی، بدون آب بودن دو رودخانه گرگانرود و قره سو از عمده ترین دلایل کاهش صید این گونه ها در استان است.
وی افزایش بی سابقه فعالیت صیادان غیرمجاز را از دیگر دلایل کاهش صید ماهی سفید و کپور برشمرد و افزود: استفاده از آلات و ادوات غیرمجاز و
غیراستاندارد، برداشت بیش از حد ظرفیت توسط صیادان غیرمجاز، آسیب دیدگی ذخائر ماهی سفید و کپور به دلیل صید بچه ماهیان غیراستاندارد توسط صیادان غیرمجاز از دیگر دلایل کاهش صید این گونه ها است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار