۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
استاندار سیستان و بلوچستان:

ارائه تجربه های شیلاتی به افغانستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان در بخش‌های شیلات، كشاورزی، معدنی و گردشگری توان بالایی دارد كه می‌تواند تجربیات ارزنده خود را به كشور افغانستان برای رشد، پایداری و تقویت رابطه ارائه دهد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۴۰۱۴
ارائه تجربه های شیلاتی به افغانستانبه گزارش خبرنگار مانا، علی اوسط هاشمی در شورای توسعه منطقه آزاد چابهار گفت: افزایش امنیت، مهم‌ترین عامل در توسعه صادرات و حضور تاجران در كشورهای همسایه است كه باید حاكمان كشورهای مرزی سیستان و بلوچستان به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.
وی افزود: از سویی بندر چابهار بهترین مسیربرای ترانزیت كالا به افغانستان با توجه به زیر ساخت‌ها فراهم شده در زمینه راه‌های ارتباطی است كه بهره‌گیری 100 درصدی از آن نقش مؤثری در توسعه این استان خواهد داشت.
استاندار تصریح کرد: در ۷۰ روز ابتدای سال۹۳ با رایزنی و پیگیری منطقه آزاد جهت جذب سرمایه گذاران ، اقدامات صورت گرفته و دراین مدت شاهد رشد حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این منطقه مهم و حیاتی بلحاظ تجاری بوده ایم.
وی خاطرنشان کرد: دولت عزمی جدی برای توسعه محور شرق دارد و برای رسیدن به اهداف تعیین شده آن نیازمند تلاشی گسترده از سوی همه دستگاههای ذیربط هستیم.
وی گفت: به اعتقاد کارشناسان اقتصادی فعال شدن جنوب شرق کشور در گرو فعال شدن ترانزیت در بندر چابهار است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار