۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰

شرایط لازم را برای صادرکنندگان و واردکنندگان در چابهار فراهم شود

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چابهار بندری استراتژیک و مهم است و به دلیل برخورداری از منطقه آزاد و بنادری با ظرفیت خوب که به آبهای آزاد و اقیانوسی متصل است باید شرایط لازم را برای صادرکنندگان و واردکنندگان فراهم کرد تا بهترین بستر برای سر مایه گذاری در منطقه فراهم شود.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۴۰۱۳
شرایط لازم را برای صادرکنندگان و واردکنندگان در چابهار فراهم شودبه گزارش خبرنگار مانا غلامرضا مالکی درجلسه شورای سرمایه گذاری بندر چابهار گفت: ما مخالف واردات و صادرات نیستیم چرا که باید در تمامی موارد با جهان درارتباط باشیم همانطور که هیچ کشوری قدرت تامین تمامی مایحتاج خود را در سرزمین خویش ندارد و باید واردات داشته باشد اما این واردات نباید تولیدات داخلی را با چالش رو به رو کند.
به گفته وی، فرایندهای کاری در گمرگ باید برای واردکنندگان و صادرکنندگان بگونه ای ایجاد شود که تلقی انحصاری بودن فعالیت درحوزه گمرک مرتفع شود تا تمام کسانی که در این زمینه فعال هستند، بتوانند به فعالیت قانونی بپردازند.
مالکی تاکید کرد: گمرک چابهار از نظر ساختاری نیازمند توجه خاصی است.
وی خاطر نشان کرد: محدودیت های گمرکی باید برداشته شود تا خیلی از محورهای دیگر حوزه های اقتصادی و صنعتی تقویت شوند.
معاون استاندار گفت: رشد احداث صنایع پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار بی‌نظیر است و اجرایی شدن آن به نقطه عطفی در اقتصاد منطقه جنوب شرق کشور تبدیل خواهد شد و علاوه بر ایجاد اشتغال ده‌ها هزار نفر به مطرح شدن چابهار به عنوان یک بندر مهم صنعتی و تجاری بزرگ در ایران کمک شایانی خواهد کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار