۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳

رهاسازی 250 قطعه بچه لاک پشت در پارک ملی نای بند

طرح حمایت و حفاظت لاک پشت های دریایی با مشارکت شرکت پتروشیمی مبین در سواحل پارک ملی دریایی نای بند که از اسفند سال 92 آغاز شده بود هم اکنون به مراحل نهایی خود رسیده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۳۰۲۰
رهاسازی 250 قطعه بچه لاک پشت در پارک ملی نای بندبه گزارش مانا، دلشب، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اظهار این مطلب افزود: لاک پشت های دریایی از مهمترین شاخص های زیست محیطی پارک ملی دریایی نای بند بوده که در معرض خطر انقراض قرار دارند.
وی همچنین ادامه داد: هر ساله از اواخر زمستان تخم گذاری لاک پشت های منقار عقابی در سواحل نای بند آغاز و فرایند تولید مثل آنها تا اواخر تیرماه ادامه می یابد.
وی اذعان کرد: در سال های اخیر با توجه به توسعه صنعتی منطقه عسلویه بخش اعظم سواحل ماسه ای که مناسب تخم گذاری این گونه است از بین رفته و سواحل نای بند تنها سواحل مناسب برای تولید مثل آنها در شهرستان عسلویه است.
دلشب با اشاره به اینکه دستبرد سگ سانان به لانه های لاک پشت و بعضاً تاثیرات فعالیت های صیادی و گردشگری انسان باعث شده است که چرخه تولید مثل این موجودات، نیمه تمام و بدون نتیجه باقی بماند عنوان کرد: در این راستا طرح حمایت و حفاظت از لاک پشت های دریایی توسط اداره پارک ملی دریایی نای بند بصورت آزمایشی در دستور کار قرار گرفت و تاکنون بیش از 30 لانه تثبیت و نتیجه تفریغ چهار لانه بیش از 250 قطعه نوزاد بوده که به دریا رهاسازی شدند..
وی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود امسال شروع بسیار مطلوب برای زندگی لاک پشت ها باشد و امیدواریم با حمایت های لازم از این طرح، گام مثبتی در حمایت و حفاظت از این گونه در معرض خطر انقراض برداشته شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار