۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰

نبود پایانه مناسب بندری در بندر نوشهر

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران نبود پایانه مناسب و افزایش قیمت تمام شده کالاهای وارده به بندر نوشهر را از مشکلات این بندرعنوان کرد.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۴۳۰۱۲
نبود پایانه مناسب بندری در بندر نوشهر
منوچهر تاتینا در گفتگو با خبرنگار مانا به وضعیت تخلیه و بارگیری کالا در دو ماه نخست امسال اشاره کرد و افزود: در این مدت تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر 46 درصد رشد داشته است.
وی توسعه بندر نوشهر را از دغدغه های مهم خواند و اظهار داشت: امیدواریم با ساخت انبارها و سیلوهای جدید و تأمین تجهیزات مورد نیاز تخلیه و بارگیری ، شاهد رشد تخلیه و بارگیری در این بندر باشیم.
مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران، بنادر نوشهر و فریدونکنار را از نظر تجهیزات و امکانات مناسب برای تخلیه و بارگیری کالا دانست.
تاتینا همچنین از رشد 46 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر در دو ماه نخست امسال خبر داد و گفت: آهن آلات،غلات،موادنفتی،کاغذ و چوب از عمده ترین کالاهای وارداتی و میوه و کنسانتره میوه،خواربار و خشکبار از مهمترین کالاهای صادراتی از بنادر نوشهر و فریدونکنار به شمار می روند.
این مسئول نبود پایانه مناسب در سطح شهرستان و افزایش قیمت تمام شده کالاهای وارده به بندر نوشهر را از مشکلات این بندر عنوان کرد.
وی گفت: بالا بودن کرایه حمل کالا از بندر به بازار هدف، در مقایسه با سایر بنادر شمالی و غیره از دیگر مشکلات  و چالش های فرا روی بندر نوشهر است.
تاتینا در خصوص رسوب گذاری بندر فریدونکنار تصریح کرد: به دلیل ورود بخشی از رسوب به حوضچه بنادر تابعه اداره کل بنادر و دریانوردی، انجام مطالعات بهینه رسوب گذاری تاثیر گذار است.
وی این مطالعات را شامل ارائه مطالب و موضوعات علمی و طرح های مناسب دریایی برای رفع این معضل عنوان کرد.
برچسب ها: بندر نوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار