۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲

افزایش 100 درصدی بازدید از موزه بزرگ خلیج فارس

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از افزایش صددرصدی میزان بازدید گردشگران از موزه بزرگ خلیج فارس در بندرعباس خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۳۰۰۸
افزایش 100 درصدی بازدید از موزه بزرگ خلیج فارسعباس نوروزی،رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: موزه خلیج فارس واقع در شهرستان بندرعباس به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری استان تبدیل شده است.
وی ادامه داد:این موزه به دلیل قرار گرفتن در سایت تاریخی و ثبت شده بركه های باران ، پتانسیل های ارزشمندی برای ایجاد یك پارك موزه ای فعال در بندرعباس به وجود آورده است.
این مقام مسئول در استان هرمزگان با بیان اینکه ساختمان موزه خلیج فارس نمونه ای نادر و گرانبها در معرفی معماری جنوب ایران است افزود:موزه بزرگ خلیج فارس شامل دو بخش مردم شناسی و باستان شناسی در سه طبقه است.
نوروزی با اشاره به اینکه ،موزه در سه طبقه با زیر بنای دو هزار و ۴۰۰ متر مربع احداث شده است،تاکید کرد: طبقه همكف یا اول دارای فضای معماری عمومی، خدماتی، كتابخانه تخصصی و نمایشگاه است؛ طبقه دوم به بخش مردم شناسی تعلق دارد كه شامل گالری بازار سنتی ، آزادسازی قلعه هرمز ، صید و صیادی است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان ،ادامه داد: طبقه سوم موزه نیز با توجه به غنای فرهنگی، تاریخی استان هرمزگان شامل بخش های باستان شناسی است.
وی تصریح کرد:بخش مردم شناسی این موزه با دارا بودن سیستم صوتی ویژه،از جاذبیت خاصی برای بازدیدکنندگان برخوردار است.
رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: میزان بازدید مردم و گردشگران از این موزه امسال در مقایسه به سالهای گذشته از افزایش صددرصدی برخوردار بوده است.
به گفته وی، حتی در ایام نوروز امسال می توان از رشد 200 درصدی در میزان بازدید گردشگران از موزه بزرگ خلیج فارس خبر داد.
وی دلیل این افزایش بازید را تبلیغات و اطلاع رسانی عنوان کرد و گفت: با هماهنگی های انجام شده با آموزش و پرورش، دانش آموزان تعداد زیادی از مدارس برای بازدید به این موزه مراجعه کرده اند که همین امر نقش مهمی در تبلیغات و معرفی این موزه داشته است.
نوروزی، تاکید کرد: همچنین در هفته میراث فرهنگی نیز تعداد زیادی برای بازدید از موزه بزرگ خلیج فارس مراجعه کردند که نسبت به سالهای گذشته بی سابقه بود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان یادآور شد: بنا بر مناسبتهای مختلف نمایشگاه هایی نیز در محل موزه بزرگ خلیج فارس برگزار می شود که تعداد زیادی برای بازدید مراجعه می کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار