۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰

رهاسازی ماهی در دریاچه هامون

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در بهار امسال بیش از سه میلیارد مترمکعب آب وارد سیستان شده است که در این راستا با رهاسازی ماهی در دریاچه هامون انتظار می‌رود، 24 هزار تن ماهی از این دریاچه برداشت شود.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۲۹۹۲
رهاسازی ماهی در دریاچه هامونعلی اوسط هاشمی در حاشیه کارگروه احیا تالاب هامون به مانا گفت: رئیس جمهور به واسطه حضور طولانی در مجمع تشخیص مصلت نظام و همچنین دبیری شورای عالی امنیتی ملی شناخت دقیقی از استان داشته و در سفر اخیر وی به استان نیز تصمیمات بسیار خوبی برای توسعه استان اتخاذ شد که از جمله آن آبرسانی به 46 هزار هکتار از زمین‌های سیستان از طریق لوله که عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده است.
نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین دکتر روحانی بصورت جدی پیگیر حق آبه تالاب هامون از سوی کشور افغانستان است.
 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در بهار امسال بیش ازسه میلیارد مترمکعب آب وارد سیستان شده است که در این راستا با رهاسازی ماهی در دریاچه هامون انتظار می‌رود، 24 هزار تن ماهی از این دریاچه برداشت شود.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی دوماه اخیر آب از مبادی ورودی مرز مشترک میان افغانستان و منطقه سیستان وارد کشور و تالاب هامون شده است.
هاشمی بر قابلیت‌های استان برای توسعه تاکید کرد و افزود: این استان با دارا بودن 300 کیلومتر مرز آبی و در اختیار داشتن تنها بندر اقیانوسی کشور 85 درصد از تن ماهی‌های کشور را تولید می‌کند که سهم بالایی در تولید اشتغال در کشور دارد و کمیته امداد نیز می‌تواند با سرمایه‌گذاری دراین زمینه به اشتغال پایدار و تولید استان و کشور کمک کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار