۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱

رشد 37 درصدی صادرات کالا از بندرلنگه

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه از رشد 37 درصدی صادرات کالا از این بندر خبر داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۹۹۱
رشد 37 درصدی صادرات کالا از بندرلنگهبه گزارش مانا از هرمزگان، اسماعیل مکی زاده با بیان این مطلب که طی دوماهه نخست سال جاری میزان 126 هزار و 604تن کالا در بندرلنگه تخلیه و بارگیری شده است، گفت: در این میان، سهم ترانزیت کالا 35 هزار و پانصد و چهل تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چمشگیر 122 درصدی داشته است.
وی عمده این کالاها را شامل لاستیک، پلاستیک، لوازم خانگی و عمدتا خودرو دانست و افزود: بندر لنگه یکی از بنادر مهم در امر ترانزیت خودرو در کشور است که حضور بیش از چهل شرکت فعال در زمینه ترانزیت خودرو تأیید این امر است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه همچنین از افزایش صادرات کالا در بندر لنگه خبر داد و افزود: بندر لنگه با صادرات 38 هزار و ششصد و سه تن کالا در دو ماه نخستین سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 37 درصد پیشرفت کرده است.
وی عمده این کالاها شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی عنوان کرد که به بازار تجارت آزاد کشورهای حوزه خلیج فارس ارسال می شود.
به گفته مکی زاده، اجرای توسعه دریایی با تعریف و انجام پروژه های کلان ، تخصیص پس کرانه و محوطه های جدید جهت دپوی کالا ، تسهیل روندهای کاری ارباب رجوع و تنظیم استراتژی کاری با توجه به خواسته های مشتریان بندر لنگه از مهم ترین عوامل رشد 59 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه طی این مدت است.
وی ابراز امیدواری کرد؛ با بهبود شرایط و اتمام پروژه لایروبی و افزایش عمق آبخور تا 5.5 متر، در آینده نزدیک شاهد حضور شناورهای بزرگتر و کالاهای بیشتر و نهایتاً افزایش صادرات و ترانزیت کالا در بندر لنگه باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار