۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴

تهیه طرح جامع جزیره هندورابی

طرح جامع جزیره هندورابی با نگاه گردشگری وتاكید بر اكوتوریست تهیه می شود.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۴۲۹۸۵
تهیه طرح جامع جزیره هندورابیبه گزارش مانا به نقل از روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد كیش، گروهی از كارشناسان داخلی و بین المللی به همراه معاون و كاركنان عمرانی سازمان منطقه آزاد كیش با هدف تهیه طرح جامع جزیره هندورابی 11 خردادماه جاری از این جزیره بازدید كردند.
شناسایی ظرفیت های جزیره هندورابی، بررسی شرایط توپولوژی ، اكولوژی جزیره هندورابی و اجتماع ساكن در بافت روستایی و نیز نیاز یا عدم نیاز جزیره به فرودگاه و در صورت نوع فرودگاه مناسب با این جزیره و همینطور جانمایی برای احداث بندرگاه از مهمترین محورهای مورد توجه دراین بازدید بود.
كارشناسان داخلی وبین المللی به منظور بهره گیری بهینه از ظرفیت های هندورابی از جمله فاصله كم با سرزمین اصلی، وجود روستا دراین جزیره و طبیعت بكر و پاك هندورابی، از وضعیت ساحل جزیره، روستای هندورابی و امكانات موجود و احداث شده درجزیره هندورابی بازدید كردند.
طرح جامع جزیره هندورابی قراراست پس از انعقاد قرارداد درمدت 6 تا 9 ماه تهیه شود و دراین طرح از تجربیات و الگوهای موفق جزایر منطقه و دیگر نقاط دنیا با تاكید برایجاد جزیره پاك با كمترین آلایندگی كربنی بهره گیری شود.
جزیره هندورابی با وسعت 22.8 كیلومتردارای 22 خانوار و80 نفر جمعیت است و درحد فاصل 28 كیلومتری جزیره كیش و 8 كیلومتری جنوب غربی چیرویه در سرزمین اصلی قراردارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار