۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰

قطری ها در قشم سرمایه گذاری می کنند

معاون وزارت خارجه و رئیس مناطق آزاد قطر به همراه یك هیئت سرمایه گذاری 15 نفره از اسکله کاوه و ظرفیت های جزیره قشم بازدید کردند.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۴۲۹۸۴
قطری ها در قشم سرمایه گذاری می کنند به گزارش مانا این هیئت قطری پس از بازدید از اسكله كاوه و بررسی ظرفیت های صنعتی – تجاری موجود در جزیره قشم با حضور مهندس سعیدی كیا قائم مقام دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد صنعتی، تجاری و ویژه اقتصادی كشور ، دكتر شعبانی فرد سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم و مسئولان جزیره ، در خصوص ظرفیت های سرمایه گذاری در قشم به مذاكره پرداختند.
مهندس سعیدی كیا در این نشست با تاكید بر حمایت دولت از سرمایه گذاری های خارجی گفت : برخی دغدغه ها و موارد كه مد نظر سرمایه گذاران خارجی در مناطق آزاد است در حال حاظر در هیئت دولت در حال بررسی است و به زودی برطرف خواهد شد.
دكتر شعبانی فرد همچنین به تشریح امتیازات سرمایه گذاری و پتانسیل های موجود برای سرمایه گذاری خارجی در قشم پرداخت و بیان داشت: در این شرایط تمام تلاش ما ایجاد اطمینان خاطربه سرمایه گذاران است و زمینه های لازم برای هر نوع سرمایه گذاری در قشم به خوبی برای سرمایه گذاران خارجی فراهم شده است .
معاون وزیر خارجه و رئیس شورای مناطق آزاد قطر نیز ضمن مثبت ارزیابی كردن این مذاكرات برای سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت های موجود در قشم اظهار امیدواری كرد: زمینه های سرمایه گذاری تجار قطری در حوزه نفت و صنایع در جزیره قشم فراهم شود و این كشور برای همكاری بیشتر اعلام آمادگی می كند.
بنا به این گزارش در این نشست بر صادرات تولیدات اولیه به منطقه آزاد قشم ، احداث كارخانه های تولیدی و صدور محصولات به سرزمین اصلی و كشورهای خارجی توافق شد ، همچنین مقرر شد در آینده نزدیك هیئتی از طرف ایران برای شناخت ظرفیت ها و همكاری مستمر به قطر اعزام شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار