۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲

رکود گردشگری جزیره هنگام با شروع گرما

همزمان با شروع فصل گرما و کاهش ورود مسافران به جنوب کشور، گردشگری جزیره هنگام با رکود همراه شده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۲۹۷۶
رکود گردشگری جزیره هنگام با شروع گرما
افشین عباس نژاد هنگامی، مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: به دلیل گرمای شدید تعداد گردشگران ورودی به جزیره به شدت کاهش یافته به طوری که این وضعیت گردشگری را به حالت رکود در آورده است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر با گرم شدن هوا، دلفین ها نیز از آبهای اطراف جزیره دور می شوند و کمتر گردشگران می توانند آنها را ببینند که همین موضوع نیز دلیل دیگری بر کاهش گردشگران ورودی به جزیره است.
به گفته عباس نژاد هنگامی، هم اکنون روزانه بین 20 تا 30 نفر گردشگر وارد جزیره هنگام می شوند که این تعداد برای جامعه محلی رضایت بخش نیست.
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی خاطرنشان کرد: این آمار در حالی است که در فصل زمستان حداقل روزانه 50 تا 100 نفر گردشگر از جاذبه های گردشگری جزیره هنگام دیدن می کنند که این رقم در برخی روزها به 800 تا هزار نفر نیز خواهد رسید.
عباس نژاد هنگامی تاکید کرد: حتی آمار ورود گردشگران به جزیره هنگام در ایام نوروز در برخی روزها به دو هزار نفر نیز می رسد.
وی گفت: در حال حاضر حدود 70 قایق تفریحی در امر جابجایی گردشگران از قشم به جزیره هنگام فعال هستند که در ایام نوروز این تعداد قایق به 130 فروند افزایش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: قایق هایی که در ایام نوروز به کار گرفته می شوند ، قایق های صیادی هستند که پس از کاهش حجم سفر به جزیره، دوباره به صیادی مشغول خواهند شد.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از مسائلی که باعث رکود گردشگری جزیره می شود مربوط به روزهایی است که شرایط آب و هوایی مناسب نباشد که دراین صورت از سوی مسئولان اداره بنادر و دریانوردی جزیره قشم، اسکله ای که از آن مسافران به جزیره هنگام وارد می شوند بسته خواهد شد و همین امر باعث رکود گردشگری این جزیره می شود.
عباس نژاد هنگامی در ادامه سخنان خود به فعالیت بازارچه صنایع دستی و فروش غذای محلی در این جزیره اشاره کرد و گفت: گردشگرانی که به جزیره هنگام وارد می شوند می توانند نسبت به خرید صنایع دستی بانوان محلی جزیره اقدام کنند.
به گفته وی در رستوران محلی این جزیره نیز به گردشگران انواع غذاهای محلی از جمله سمبوسه و قلیه ماهی ارائه می شود.
مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام، تاکید کرد: وجود بازارچه صنایع دستی و رستوران محلی،باعث اشتغالزایی برای جامعه محلی هنگام به خصوص بانوان جزیره شده است.
وی اظهار داشت: بنابراین رکود گردشگری در جزیره هنگام باعث می شود کسانی که در بازارچه صنایع دستی و رستوران سرمایه گذاری کرده اند،متضرر شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار