۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
جهاندیده:

عقب افتادگی ها را جبران کنیم

معاون بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اگر شرایط و تسهیلات برای سرمایه گذاران و علاقمندان در حوزه دریا مهیا شود، می‌توان در عرض یک سال به اندازه 5 سال امور عقب‌ افتاده را جبران کرد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۹۷۲
عقب افتادگی ها را جبران کنیمبه گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، علی جهاندیده در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل بنادر دریانوردی هرمزگان که با حضور استاندار و نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: ما خود به خوبی می‌دانیم که چه میزان از تکالیف سازمان بنادر دریانوردی در باب توسعه ساحل و خدمات بندری، انباشته شده است.
وی با بیان اینکه دولت بر توسعه سواحل اصرار داشته و مجلس نیز به این موضوع علاقه‌مند است، گفت: ‌بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند‌ در حوزه دریا و بندر در اختیار داریم که اگر شرایط و تسهیلات برای آنها مهیا شود حتی می‌توان در عرض یک سال به اندازه پنج سال امور عقب‌ افتاده را جبران کرد.
معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی از مدیرکل جدید بنادر استان هرمزگان به عنوان یکی از متخصص ترین و متعهدترین نیروهای سازمان بنادر یاد کرد که مسئولیت سنگین بنادر هرمزگان به عنوان مهم ترین بنادر کشور – چه به لحاظ جغرافیایی و چه به لحاظ درآمدی- به وی سپرده شده است.
به گفته این عضو هیئت عامل سازمان بنادر دریانوردی می‌توان با وارد کردن مردم و بخش خصوصی حتی پروژه‌های بزرگی همانند فاز سوم بندر شهید رجایی را با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بدون کمک‌گیری از اعتبارات دولتی، ایجاد کرد.
وی اضافه کرد: دریا منبعی مولد و اشتغالزاست و ما می توانیم با فراهم کردن شرایط و ارایه تسهیلات برای فعالیت بخش خصوصی، در یک سال به جای پنج سال کار کنیم.
وی با بیان اینکه حق مردم ایران در حال حاضر از بندر و دریا این نیست که در آن قرار داریم اظهار امیدواری کرد‌ با برنامه‌های کلان دولت و مجلس بتوانند شهرهای استراتژیک و لجستیک را در کنار دریا و ساحل توسعه دهند.
معاون بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی بندر شهید رجایی را دروازه طلایی اقتصاد ایران توصیف کرد و افزود: تمامی تلاش و پیگیری وزیرمحترم راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانودی بر این است که منویات مقام معظم رهبری در زمینه تحقق توسعه دریامحور محقق شود.
برچسب ها: سازمان بنادر
ارسال نظرات
آخرین اخبار