۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶

آغاز عملیات بارگیری سکوی B وC فاز 12 پارس جنوبی

عملیات بارگیری دو سکوی باقیمانده (B و C) بزرگترین فاز میدان گازی پارس جنوبی روز گذشته آغاز شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۹۶۴
آغاز عملیات بارگیری سکوی B وC فاز 12 پارس جنوبیبه گزارش مانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت، عملیات بارگیری و مهاربندی عرشه های B و C فاز 12 پارس جنوبی روی بارج FLB124 از دیروز (شنبه) آغاز شده و بر اساس پیش بینی، این عملیات تا پایان خرداد پایان خواهد یافت و سکوها آماده حمل به دریا برای نصب در موقعیت های مربوطه انتقال خواهد یافت.
به گفته مسؤولان شرکت تأسیسات دریایی و بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان خرداد امسال دو سکوی B و C این طرح برای نصب در موقعیت خود در خلیج فارس حمل و با شناور نصاب در محل پیش بینی شده نصب خواهد شد.
مراحل ساخت و بخش عمده پیش راه اندازی سکوهای سنگین B و C فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی در کارگاه خرمشهر شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران با موفقیت انجام شده که با راه اندازی کامل این دو سکو در سال 93، تولید گازترش فاز 12 به 2.5 میلیارد فوت مکعب در روز خواهد رسید.
وزن هر کدام از این عرشه ها حدود 3300 تن است.
طرح توسعه فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی باهدف تولید75 میلیون مترمکعب گاز طبیعی برای تحویل به شبکه سراسری پیش بینی شده، همچنین تولید 110 هزار بشکه میعانات گازی و 750 تن گوگرد در روز نیز در این طرح انجام خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار