۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵

پیش بینی تولید 300 تن میگو در چابهار طی سال جاری

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدكنندگان میگوی چابهار از پیش بینی تولید حداقل 300 تن میگوی پرورشی طی سال جاری در چابهار خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۲۹۵۸
پیش بینی تولید 300 تن میگو در چابهار طی سال جاری
سید وحید حاج سید جوادی، در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت:امسال ذخیره سازی بچه میگو در مزارع پروشی چابهار از تاریخ 27 اردیبهشت ماه آغاز شده است.
وی ادامه داد: این در حالی است که سال گذشته ذخیره سازی لاروها با تاخیر چند ماهه و از تاریخ بیستم مرداد ماه آغاز شده بود. حاج سید جوادی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع در 25 استخر ذخیره سازی صورت گرفته بود، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته امسال 150 استخر زیر کشت خواهد رفت.
به گفته وی، پیش بینی می شود امسال بین 165 تا 200 هکتار از مزارع پرورش میگوی چابهار زیر کشت رود که در این صورت حداقل 300 تن میگو تولید خواهد شد. وی یادآور شد: با حمایت های صورت گرفته از سوی سازمان شیلات، یک مرکز تکثیر میگو در چابهار فعال شده است که 30 میلیون قطعه بچه ماهی تولید خواهد کرد.
به گفته رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی چابهار تاکنون 12 میلیون قطعه بچه ماهی تولید شده در این مرکز جذب مزارع پرورشی شده است. وی گفت: البته این در حالی است که در گذشته و قبل از شیوع بیماری لکه سفید در مزارع پرورشی، شش مرکز تکثیر در چابهار فعال بودند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که با سازمان شیلات به امضا رسیده است قرار شده این مرکز تکثیر به تولید لارو بپردازند و اگر به هر دلیلی با شکست مواجه شد، سازمان شیلات تمام خسارت وارده به آنها را به عهده گیرد. حاج سید جوادی، تصریح کرد: همین تفاهم نامه باعث شد تا بخش خصوصی از تولید لارو استقبال کرده و دوباره شروع به فعالیت کند.
وی تاکید کرد: تولید 30 میلیون قطعه بچه ماهی در این مرکز تکثیر، تمام نیاز استخرهای پرورشی را تامین خواهد کرد و نیاز به وارد کردن لارو از مراکز تکثیر خارج استان نخواهیم داشت. رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولید کنندگان میگوی چابهار خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری در مزارع پرورش میگوی چابهار تمام تمهیدات بهداشتی رعایت شده است که عدم ورود لارو از استانها و کشورهای دیگر به چابهار نیز یکی از همین تمهیدات است.
وی با اشاره به اینکه در چابهار پتانسیل زیر کشت رفتن 700 هکتار مزرعه پرورش میگو وجود دارد، خاطرنشان کرد: زیرکشت رفتن این میزان مزرعه به هفت میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارد.
حاج سید جوادی، یادآور شد: سال گذشته 400 هکتار از مزارع پرورش میگوی چابهار زیر کشت رفت که به دلیل شیوع بیماری لکه سفید تمام میگوها از بین رفتند.
برچسب ها: شیلات
ارسال نظرات
آخرین اخبار