۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
طی سال جاری صورت می گیرد:

پیش بینی افزایش 100 درصدی تولید میگو در گلستان

مدیرکل اداره شیلات گلستان گفت: پیش بینی می شود امسال ذخیره سازی بچه میگو در سایت پرورش میگوی گمیشان نسبت به سال گذشته افزایش 100 درصدی داشته باشد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۲۹۵۴
پیش بینی افزایش 100 درصدی تولید میگو در گلستان
علی اکبر پاسندی در گفتگو با خبرنگار مانا، اظهار داشت: امسال تعداد 60 الی 70 میلیون بچه میگو ذخیره سازی می شود که این میزان نسبت به سال گذشته رشد قابل توجه و چشمگیری خواهد داشت.
به گفته وی، در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، پروژه پرورش میگو در شمال گمیشان با حمایت مسئولین استان آغاز شده و پیش بینی می شود در پایان دوره پرورش به میزان 500 الی 600 تن میگو از مزارع پرورش گمیشان برداشت شود.
پاسندی با بیان اینکه این پروژه نقش مهمی در تولید، اشتغال و صادرات غیرنفتی استان دارد، تصریح کرد: امسال 17 مزرعه 20 هکتاری با مساحت کل 340 هکتار و مساحت مفید 250 هکتار برای پرورش میگو در نظر گرفته شده است.
مدیرکل اداره شیلات گلستان افزود: مشارکت بخش خصوصی امسال نسبت به سال گذشته دو برابر شده است و پیش بینی می شود در سال 94 فاز اول مزرعه پرورش میگوی گمیشان به مساحت یک هزار هکتار به بهره برداری برسد.
پاسندی با اشاره به دوره پرورش میگو خاطرنشان کرد: دوره پرورش میگو اردیبهشت تا مهر ماه است و با مطالعات اقلیمی انجام شده امسال ذخیره سازی بچه میگو هشت روز زودتر آغاز شده است.
وی یادآوری کرد: در سال گذشته از 304 تن میگوی تولیدی استان مقدار250 تن میگو به مبلغ یک میلیون و 750 هزار دلار صادر شده است و ارزش اقتصادی هر 16 کیلوگرم میگو با یک بشکه نفت برابری می کند.
مدیرکل اداره شیلات گلستان در ادامه گفت: امسال حدود 80 الی 85 درصد میگوی تولیدی استان صادر می شود و مابقی برای مصارف داخل استان در سبد غذایی خانوارهای گلستانی قرار می گیرد.
وی با اینکه تاکنون سرمایه گذاران استقبال خوبی از سرمایه گذاری در سایت گمیشان داشته اند، تصریح کرد: با توجه به حضور گسترده سرمایه گذاران و حمایت همه جانبه مسئولین استانی بخشی از اعتبارات زیرساختها از جمله تکمیل رسوبگیر، احداث کانال آبرسان و زهکش زمینه را برای سرعت بخشیدن جهت واگذاری مزارع این سایت فراهم کرده است.
وی اظهار امیدواری کرد: به زودی عملیات اجرایی فاز دوم یک هزار هکتاری سایت گمیشان که به سه شرکت بخش خصوصی واگذار شده است، آغاز می شود.
برچسب ها: شیلات
ارسال نظرات
آخرین اخبار