۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵

کمبود نیروی انسانی در یگان حفاظت شیلات هرمزگان

مدیرکل شیلات استان هرمزگان کمبود نیروی انسانی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان، عدم همراهی بخشی از جامعه صیادی به دلیل عدم فرهنگسازی لازم و عدم تخصیص اعتبارات لازم برای مبارزه با صید غیر مجاز را از مشکلات مهم صید این استان عنوان کرد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۹۵۳
کمبود نیروی انسانی در یگان حفاظت شیلات هرمزگانبه گزارش مانا از بندرعباس،سید پرویز محبی در جلسه کمیته مدیریت صید استان هرمزگان با بیان اینکه استان هرمزگان به پشتوانه جامعه صیادی فعال و زحمت کش خود رتبه نخست صید کشور را برای چندین سال پیاپی به خود اختصاص داده است گفت: همکاری صیادان هرمزگان در بهبود وضعیت صیادی استان کم نظیر است و برای بهبود وضعیت صید مسئولانه و پایدار نیز گام های خوبی برداشته شده است.
محبی با مؤثر خواندن جلسات کمیته های صید و تاکید بر ضرورت برگزاری منظم آنها گفت: امید است بتوان با تداوم این جلسات وضعیت عمومی صید و همچنین مشکلات و مسائل پیش روی صیادی و صید استان هرمزگان را به بهترین شکل ممکن حل کرد.
مدیرکل شیلات استان هرمزگان بررسی مجدد موضوع ممنوعیت استفاده از تورهای منوفیلامنت و همچنین بررسی مجدد زمان تعطیلی فصل صید ماهیان حلوا سفید را از موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه خواند.
محبی مشارکت همه جانبه صیادان را لازمه صید پایدار ،مسئولانه و رفع مشکلات صیادی خواند و افزود: آموزش ،اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای صیادان نیز لازمه مشارکت همه جانبه صیادان است.
کمبود نیروی انسانی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان،عدم همراهی بخشی از جامعه صیادی به دلیل عدم فرهنگسازی لازم و عدم تخصیص اعتبارات لازم برای مبارزه با صید غیر مجاز از موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه بود.
در پایان این جلسه مقرر شد استفاده از تورهای منوفیلامنت برای لنج ها،صید به صورت  زیرآبی، صید در مناطق حساس ومحل های تخم ریزی آبزیان همچنان ممنوع باشد و همچنین در خصوص فصل ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید نیز مقرر شد پس از تکمیل تحقیقات پژوهشکده اکولوژی و کارشناسی های لازم، کمیته صید استان تصمیم گیری های لازم را در این زمینه انجام دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار