۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰

اشتغال بیش از 30 هزار نفر در حوزه صیادی چابهار

مدیرکل شیلات چابهار گفت: اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفر در حوزه صید چابهار را به قطب صیادی کشور تبدیل کرده است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۲۹۴۹
اشتغال بیش از 30 هزار نفر در حوزه صیادی چابهارمحسنعلی گلشنی به مانا گفت: باید وضعیت صید و صیادی در این منطقه به نحوی مدیریت شود که هیچ بیکاری در شهرستان باقی نماند.
وی بیان کرد: می بایست ارایه آموزش های تخصصی در راستای توانمندسازی نیروهای بومی برای صید و صیادی و به ویژه هدایت و ناخدایی لنج در اولویت قرار گیرد.
مدیرکل شیلات چابهار، ایجاد اشتغال از طریق تجهیز و توسعه ناوگان، ایجاد اشتغال از طریق صنایع شیلاتی، اصلاح و بهسازی روش‌های صید و حمل و نقل آبزیان و ... را از جمله اهداف اداره کل شیلات در زمینه ارتقاء و پیشرفت صنعت صید و صیادی در این استان عنوان کرد.
گلشنی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین محور فعالیت شیلات، تکثیر و پرورش میگو است، پرورش میگو در این استان با توجه به ویژگی‌های خاص منطقه از قبیل دمای مناسب، کیفیت آب، وجود اراضی وسیع و بلا معارض، در دسترس بودن‌ آب‌دریا و ... چشم‌انداز روشن و موفقیت‌آمیزی را فراهم کرده است به طوری که تنها استانی است که دو بار در سال میگو در آن پرورش می‌یابد و الگویی برای کل کشور است.
وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان 60 درصد تهیه مواد اولیه کارخانجات را در راستای تولید کنسرو تن ماهی به خود اختصاص داده است.
برچسب ها: شیلات
ارسال نظرات
آخرین اخبار