۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶

کنترل نوار ساحلی با کمک ندسا و نداجا

فرمانده دریابانی استان هرمزگان گفت: باتوجه به گستردگی طول نوار ساحلی و آبهای استان، و همچنین باتوجه به همجواری این استان با سه کشور حوزه خلیج فارس، در کنترل هرچه بهتر آبهای استان از مجموعه نیروهای مسلح مانند نیروی دریایی سپاه و ارتش کمک می گیریم.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۹۴۷
کنترل نوار ساحلی با کمک ندسا و نداجابه گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، سرهنگ احمد دادستانی در نشستی خبری اظهار کرد: رویکرد جدید دریابانی استان ایجاب میکند که مبارزه با موادمخدر ازهمان مبادی ورودی انجام شود.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته دراین راستا، افزود: براساس اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته در دریابانی جاسک، در روزهای گذشته از ورود دو فروند شناور حامل موادمخدر باخبر شدیم که در روستای مقابله با آن اقدامات صورت گرفته انجام شد.
فرمانده دریابانی استان هرمزگان بیان کرد: طی عملیاتی در روز چهارم خردادماه جاری، یک نفر از قاچاقچیان دراین درگیری کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شد و متاسفانه یکی از ماموران باتقوای دریابانی استان به شهادت رسید.
دادستانی ادامه داد: در راستای برخورد با ورود مشروبات الکلی به استان، اقدامات خوبی انجام شده است و دراین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد افزایش 42درصدی کشف این مواد بوده ایم.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و 700لیتر سوخت قاچاق توسط دریابانی استان کشف و ضبط شده است، اظهار کرد: در بحث مبارزه با قاچاق سوخت باید همه دستگاه های مرتبط مانند جهادکشاورزی، شیلات، شرکت پخش فرآاورده های نفتی و غیره تلاش، نظارت و کنترل بیشتری داشته باشند.
فرمانده دریابانی استان هرمزگان تصریح کرد: باتوجه به طولانی بودن طول نوار ساحلی استان و هم مرز بودن هرمزگان با سه کشور در حاشبه جنوبی خلیج فارس، در نظر داریم با همکاری مجموعه نیروی دریایی ارتش و سپاه اقدامات در سطح بهتری انجام شوند.
دادستانی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون همچنین شاهد افزایش 100درصدی کشف سلاح و مهمات در استان بوده ایم همچنین در این مدت تعداد 450شناورنیز توقیف شده است.
وی با بیان اینکه عمده پرونده های متشکله در دریابانی استان ارزشی بالغ بر 10میلیون را دارند، بیان کرد: از ابتدای سال جاری حضور در دریا و گشت های دریایی و خشکی با افزایش 32 و 10 درصدی روبرو بوده و دستگیری قاچاقچیان نیز 22درصد افزایش یافته است.
فرمانده دریابانی استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعاملات سازنده با پایگاه های دریابانی استانهای همجوار، خاطرنشان کرد: در راستای کنترل بهتر آبهای استان، با پایگاه های دریابانی بوشهر و سیستان و بلوچستان ارتباط خوبی برقرار کرده ایم.
وی با اشاره به موضوع قاچاق انسان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 875تبعه غیرمجاز توسط دریابانی استان دستگیر و راهی مجاری قانونی شده اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار