۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱

عزم دولتی‌ها برای توسعه سواحل مکران

استاندار هرمزگان گفت: طرح ایجاد منطقه آزاد در شهرستان جاسک در دستور کار دولت قرار گرفته و در راستای توسعه سواحل مکران با جدیت پیگیری می شود.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۹۴۵
عزم دولتی‌ها برای توسعه سواحل مکرانبه گزارش مانا، نشست بررسی توسعه سواحل مکران با حضور معاون اول رئیس جمهور، استاندار هرمزگان، وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، وزیر دفاع، رئیس کل گمرک، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد، فرمانده نیروی دریایی ارتش، وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون برنامه ریزی وزیر نفت در محل دفتر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.
استاندار هرمزگان در این نشست با تاکید بر لزوم پیگیری و اجرای مصوبات و برنامه های سفر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به استان هرمزگان، اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به هرمزگان تصمیمات مناسبی برای توسعه سواحل شرق هرمزگان اتخاذ شد که باید این مصوبات اجرایی شود.
وی ادامه داد: طرح ایجاد منطقه آزاد در شهرستان جاسک نیز در دستور کار دولت قرار گرفته که با اجرایی شدن این طرح، جاسک به یک قطب بزرگ اقتصادی در کنار سواحل مکران تبدیل می شود.
دکتر جادری خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های خوبی برای ایجاد صنایع نفت و پالایشگاه و نیروگاه در سواحل مکران در شهرستان جاسک انجام شده و جاسک در آینده به ترمینال دوم صادرات نفت در ایران تبدیل می شود.
استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه دومین سفر کاروان تدبیر و امید به هرمزگان دارای برکات زیادی برای مردم بود، افزود: حضور دکتر روحانی در استان هرمزگان مسیر توسعه را در این استان هموار کرد و باید تلاش کنیم تا برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص افزایش تولید فولاد در استان به 10 میلیون تن و توسعه بندر شهید رجایی و صادرات نفت از جاسک و ... اجرایی شود.
وی خاطرنشان کرد: تا کنون دولت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در جاسک مصوب را کرده و قدم بعدی ایجاد منطقه آزاد در این شهرستان است که در دست بررسی کارشناسی قرار دارد.
شایان ذکر است؛ در این نشست معاون اول رئیس جمهور بر توسعه سواحل مکران تاکید کرد و خواستار تلاش جمعی و همراهی کلیه وزارتخانه ها و نهادهای مسئول برای این مهم شد.
همچنین در این نشست هرکدام از حاضران به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداخته و در خصوص موضوعات مختلف توسعه سواحل مکران به تبادل نظر پرداختند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار