۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰

نفتکش تایلندی ربوده شد

اداره بین المللی دریانوردی از دزدیده شدن یک فروند کشتی نفتکش تایلندی در مسیر سنگاپور به اندونزی و در آب های جنوب شرق آسیا توسط دزدان دریایی خبرداد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۹۴۲
نفتکش تایلندی ربوده شدبه گزارش مانا، مرکز گزارش دزدی های دریایی در کوالالامپور روز شنبه اعلام کرد : ارتباط با این نفتکش با 14 خدمه که حامل گازوئیل بوده از روز سه شنبه برقرار نشده است و احتمال می رود دزدیده شده باشد.
براساس این گزارش نوئل چونگ رییس مرکز گزارش دزدی های دریایی وابسته به اداره دریانوردی بین المللی مستقر در کوالالامپور، اعلام کرد:با توجه به دزدی های دریایی احتمال می رود این نفتکش توسط دزدان دریایی ربوده شده باشد.
وی گفت : دزدان دریایی به تازگی به تعدادی از کشتی ها در این منطقه حمله کرده و معمولا با لوله محموله سوخت آن ها را تخلیه می کنند.
دزدان دریایی مسلح اوایل اردیبهشت ماه نیز با سوار شدن به یک نفتکش متعلق به سنگاپور در تنگه ملاکا، سه خدمه اندونزیایی آن را ربودند و مقدار زیادی از محموله سوخت این نفتکش را به سرقت بردند.
تنگه ملاکا آبراهی مهم برای تردد میان آسیا، اروپا و خاورمیانه است و با توجه به شمار متعدد کشتی ها و نفتکش هایی که از این تنگه عبور می کند، همواره صحنه فعالیت دزدان دریایی بوده است.
حملات دزدان دریایی در منطقه جنوب شرق آسیا بویژه تنگه ملاکا در سال های اخیر در پی افزایش گشت زنی های دریایی و همکاری کشورهای منطقه برای تامین امنیت آبراه ها کاهش یافته است.
از ماه ژانویه تا مارس براساس گزارش اداره دریانوردی بین المللی 23 حمله واقعی و یا تلاش برای سرقت کشتی ها در آب های جنوب شرق آسیا و به طور عمده در اندونزی گزارش شده است.
برچسب ها: دزدان دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار