۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵

آغاز صید صنعتی با 6 فروند کشتی

صید صنعتی تابستانه با شش فروند شناور در آبهای عمان آغاز شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۲۹۳۸
آغاز صید صنعتی با 6 فروند کشتی
امان الله حیات داوودی،مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی و عضو کمیته عالی آبزیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با مجوز سازمان شیلات ایران، صید صنعتی تابستانه با شش فروند کشتی مخصوص صید صنعتی در آبهای عمان آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه پیش از این از فعالیت هفت فروند شناور صید صنعتی در سال جاری داده شده بود اما متاسفانه یک فروند شناور دیگر نیز به دلیل نیاز به تعمیرات از صید صنعتی در سال جاری حذف شد، خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته 9 فروند کشتی صید صنعتی فعال بودند اما امسال به دلیل تعمیر و نگهداری ،سه فروند کشتی به طور موقت از دور صید خارج شدند.
وی افزود:بنا بر مجوز سازمان شیلات ایران ،کشتیهای صید صنعتی تا آخر شهریور ماه می توانند در آبهای دور به صید بپردازند.
به گفته عضو کمیته عالی آبزیان،طی هر دوره صید 45 روزه، 150 تن انواع ماهیان توسط کشتی های صید صنعتی صید می شود.
مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی و عضو کمیته عالی آبزیان،با بیان اینکه در صید صنعتی از روش ترال استفاده می شود،خاطرنشان کرد:ماهی مرکب ،ریبون و اسکویید از جمله ماهیانی محسوب می شوند که به میزان زیادی توسط کشتهای صید صنعتی،صید می شوند.
وی تصریح کرد:با توجه به اینکه امسال در مقایسه با سال گذشته دو فروند شناور از چرخه صید صنعتی حذف شده اند احتمال می رود با کاهش صید نسب به سال گذشته همراه باشیمو حیات داوودی تاکید کرد: در صورتی که ذخایر آبزیان به خصوص ماهیان غیرماکول در آبهای دور نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد می توانیم کمبود دو فروند شناور را با صید بیشتر جبران کنیم.
حیات داوودی با اشاره به اینکه صادرات ماهیان صید صنعتی در سال گذشته به دلیل افزایش قیمت دلار از سودآوری قابل قبولی برخوردار بود، تاکید کرد: پیش یبنی می شود به دلیل افزایش قیمت دلار، درآمد حاصل از صادرات در سال 93 به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
وی در ادامه حمایت ریس سازمان شیلات ایران را از صید صنعتی بسیار قابل قبول دانست و گفت: یکی از مهمترین مشکلات پیش روی صید صنعتی افزایش قیمت سوخت است که هنوز سازمان شیلات نتوانسته آن را برطرف کند. به گفته وی،با کاهش سهمیه سوخت کشتی های صیادی،صیادان مجبور به استفاده از سوختهای آزاد با قیمتهای بسیار بالایی هستند.
برچسب ها: شیلات
ارسال نظرات
آخرین اخبار