۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴

دیدار استاندار هرمزگان با دبیر شورای عالی امنیت ملی

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در دیدار با علی شمخانی بر لزوم تامین خواسته و نظر مردم هرمزگان در مباحث مربوط به شهرستان گاوبندی (پارسیان) تاکید کرد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۹۳۷
دیدار استاندار هرمزگان با دبیر شورای عالی امنیت ملیبه گزارش مانا، دکتر جاسم جادری استاندار هرمزگان با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، در تهران دیدار و گفتگو کرد.
استاندار هرمزگان در این دیدار با تشریح مسائل و موضوعات امنیتی استان هرمزگان، بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات استان هرمزگان پدیده قاچاق است که تلاش کرده ایم تا برنامه جامع و کاملی را برای مبارزه با این پدیده در استان هرمزگان تدوین کنیم.
وی همچنین بر لزوم تامین امنیت سرمایه گذاری در استان هرمزگان تاکید کرد و افزود: با تامین امنیت سرمایه گذاری و فراهم کردن شرایط مناسب، شاهد حضور بیشتر سرمایه گذاران و توسعه بیشتر هرمزگان خواهیم بود.
جادری خاطرنشان کرد: جزایر خلیج فارس نیز فرصت های بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری دارند که با تامین امنیت سرمایه گذاری شاهد رشد و شکوفایی بیشتر جزایر خواهیم بود.
استاندار هرمزگان همچنین بر لزوم تامین خواسته و نظر مردم هرمزگان در مباحث مربوط به شهرستان گاوبندی (پارسیان) تاکید کرد و اظهار داشت: در خصوص مباحث و مصوبه مطرح شده در مورد جداسازی و الحاق بخش هایی از شهرستان گاوبندی (پارسیان) استان هرمزگان به استان فارس، باید خواسته مردم هرمزگان مورد توجه قرار گرفته و تامین شود.
استاندار هرمزگان گفت: مطالبات مردم هرمزگان باید در نظر گرفته شود و ما از تمامی ظرفیت های قانونی برای تحقق خواسته مردم استفاده می کنیم.
شایان ذکر است؛ در این دیدار علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز بر پیگیری و همکاری در مورد مباحث مطرح شده از سوی استاندار هرمزگان تاکید کرد.
به گزارش مانا، از اواخر دولت دهم موضوع جدایی قسمت هایی از استان هرمزگان و الحاق آن به استان فارس در دستور کار دولت قرار گرفت و این موضوع به تصویب رسید اما با مخالفت شدید مردم استان هرمزگان و بسیاری از مسولان استانی قرار گرفت و نهایتا با پیگیری های انجام شده، با حکم دیوان عدالت اداری ابن مصوبه متوقف شده است.
استان فارس از سالها پیس بدنبال دستیابی مستقیم به دریا است و طرح هایی مانند جدایی بخشهایی از استان های هرمزگان و بوشهر را دنبال کرده که به دلایل مختلف بی نتیجه مانده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار