۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵

سیلوی شش هزار تنی غلات در بندر انزلی افتتاح شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت:سیلوی شش هزارتنی غلات در بندر انزلی آماده بهره برداری است.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۹۳۶
سیلوی شش هزار تنی غلات در بندر انزلی افتتاح شدبه گزارش مانا فرهاد منتصرکوهساری بعد از ظهر امروز در جلسه هیئت رئیسه منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: بندر انزلی با 11 پست اسکله ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 7هفت میلیون تن کالا را دارد که با طرح توسعه به 17 میلیون تن افزایش می یابد.
وی مساحت بندر انزلی که در محدوده منطقه آزاد انزلی قرار دارد را حدود 115 هکتار عنوان کرد و افزود: غلات، چوب، فولاد، ماشین آلات و ترانزیت مواد سوختی عمده کالاهای تخلیه و بارگیری شده این بندر را شامل می شود.
مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان درباره بزرگ ترین بندر ایران در دریای خزر گفت: اکنون 6 هزار تن سیلوی غلات آماده بهره برداری است.
وی ادامه داد: تجار ایرانی و قزاقستانی مشغول ساخت سیلوی 15 هزار تنی در بندر انزلی هستند.
منتصرکوهساری ایجاد کارگروه مشترک همکاری بین سازمان منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی اکتائو را مفید دانست و تصریح کرد: این کارگروه می تواند زمینه ساز گسترش همکاری های طرفین در زمینه ترانزیت غلات تولید شده قزاقستان مواد سوختی مورد نیاز و دیگر موارد مورد علاقه طرفین باشد.
مدیر عامل کشتیرانی دریای خزر نیز در نشست مذکور با بیان توانمندی ها و ظرفیت های این شرکت در زمینه حمل و نقل کالا، خواستار کاهش زمان انتظار کشتی های ایرانی در بندرگاه اکتائو شد.
علی اکبر غنجی، گفت: پیشنهاد می شود اجاره و نگهداری یک پست از اسکله های بندر اکتائو به شرکت کشتیرانی دریای خزر برای اجرایی شدن توسعه همکاری های ترانزیتی دو طرف صورت گیرد.
ناظر گمرکات گیلان نیز در نشست مذکور اظهار کرد: گمرکات استان آماده خدمت رسانی ویژه به فعالان اقتصادی ایرانی و قزاقستانی در محدوده منطقه آزاد انزلی است.
پرویز تقوی افزود: نقش منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی اکتائو در توسعه مبادلات تجاری دو کشور حائز اهمیت است.
وی برگزاری جلسات مشترک با مسئولان گمرکی اکتائو را در زمینه تسریع و تسهیل خدمات رسانی به بازرگانان دو طرف با هدف توسعه همکاری های اقتصادی و ترانزیتی موثر دانست.
به گزارش مانا مدیر عامل منطقه ویژه اکتائو به همراه معاونان و مدیران منطقه آزاد انزلی و نماینده وزارت امور خارجه در استان گیلان امروز از مجتمع بندری در حال احداث کاسپین، شهرک صنعتی منطقه و محدوده بندرانزلی بازدید کردند و با توانمندی ها و ظرفیت های موجود برای همکاری های مشترک آشنا شدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار