۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲

یک مفقود و چهار زخمی بر اثر انفجار نفتکش ژاپنی

بر اثر انفجار یک نفتکش در سواحل ژاپن،ناخدای نفتکش ناپدید و چهار خدمه دیگر مجروح شدند.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۹۳۴
یک مفقود و چهار زخمی بر اثر انفجار نفتکش ژاپنیبه گزارش مانا به نقل از خبرگزاری فرانسه ، این نفتکش ۹۹۸ تنی محموله نفت خام خود را هفته گذشته در سواحل «هیوگو» واقع در ۴۵۰ کیلومتری غرب «توکیو» تخلیه کرده بود و در هنگام انفجار تقریبا خالی بوده است.
آکی هیرو کومورا، از مسئولان شرکت کشتیرانی «سیوهو» که مالکیت نفتکش «شوکو- مارو» را دراختیار دارد درباره این حادثه گفت: از مجموع هشت خدمه این کشتی که همگی ژاپنی هستند هفت نفر از آنها زنده هستند.
وی افزود: این نفتکش هفته گذشته محموله نفت خود را در بندر«هیوگو» تخلیه کرده و در هنگام وقوع انفجار در نزدیکی سواحل بندر «هیجمی»، تقریبا خالی بوده است.
کومورا گفت: به نظر می رسد یکی از کارگران کشتی با بی احتیاطی خود در هنگام پولیش کاری باعث شده باقیمانده نفت تانکرها دچار حریق شده و منفجر شود.
وی گفت: از سرنوشت یکی از خدمه کشتی که بنظر می رسد ملوان آن باشد هنوز خبری در دست نیست.
اعلام خبر انفجار این کشتی همچنین باعث شد تا «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن نطق خود در مجلس را موقتا قطع کرده و خطاب به نمایندگان خبر انفجار این نفتکش را اعلام کند.
بنابر اعلام کارشناسان از مجموع هفت آسیب دیده این حادثه چهار نفر به دلیل سوختگی شدید به بیمارستان اعزام شدند و سه نفر دیگر نیز سرپایی درمان شدند.
تصاویر تلویزیونی از این کشتی، برخاستن دود غلیظ و سیاه را تا ارتفاع ده ها متر از این نفتکش نشان می داد.
آتش نشانان همچنین تا پاسی از شب با استفاده از شیلنگ های آب سعی در خنک کردن مخازن نفتی کشتی داشتند زیرا به دلیل حرارت بالای فضای داخل کشتی احتمال وقوع دوباره حریق وجود داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار