۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸

توانایی شیلات چابهار در صید فراساحلی

شیلات چابهار توانایی حضور در صید فراساحلی در آب های دور و بین الملل را در سال های اخیر به دست آورده است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۲۹۲۹
توانایی شیلات چابهار در صید فراساحلیاستاندار سیستان و بلوچستان در این خصوص به مانا گفت: صنعت لنج‌سازی یكی از صنایع مطرح این منطقه است كه در حال حاضر در زمینه بازاریابی باید بیشتر فعالیت كند.
علی اوسط هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: موقعیت چابهار در حوزه صید و صیادی موقعیت ممتازی به شمار می رود به گونه ای که شیلات چابهار توانایی حضور در صید فراساحلی (آب های دور و بین الملل) را در سال های اخیر به دست آورده و مراکز فرآوری و توسعه و تکثیر پرورش میگو را نیز در دست مطالعه و بهره برداری دارد.
هاشمی افزود: موقعیت ممتاز چابهار ایجاب می کند که این منطقه قطب تولیدات شیلاتی ایران باشد و می توان با ایجاد زیرساخت های صید و صیادی و صنایع تبدیلی و تکمیلی شیلاتی، فرآورده های شیلاتی ایران را که در کشورهای آسیای میانه بازارهای بزرگی دارد رونق بخشید.
وی ظرفیت ناوگان صیادی چابهار را بیش از ده هزار فروند می داند و می افزاید: هم اکنون فقط حدود دو هزار فروند صیادی در آب های ساحلی، آب های دور و اقیانوسی در حال صید و بهره برداری هستند و اغلب پایانه های صیادی به صادرات خام محصولات شیلاتی می پردازند که ارزش افزوده قابل توجهی را در پی ندارد.

 
برچسب ها: شیلات
ارسال نظرات
آخرین اخبار