۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷

رشد 3.5 برابری کالا در چابهار

میزان ورود کانتینر به منطقه آزاد چابهار در ابتدای سال جاری نسبت به سال از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۲۹۲۷
رشد 3.5 برابری کالا در چابهار
به گزارش خبرنگار مانا رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری –صنعتی چابهار در جلسه شورای صادرات این منطقه گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه اردیبهشت ماه حدود هفت میلیون دلار مبادلات تجاری در منطقه آزاد چابهار انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 3.5 برابری را نشان می دهد.
حامد علی مبارکی ادامه داد:علاوه بر این در مدت یاد شده تعداد سه فروند کشتی و 34 فروند لنج حامل کالا وارد بنادر منطقه آزاد چابهار شده است.
وی با اشاره به اینکه میزان ورود کانتینر نسبت سال گذشته رشد چشمگیری را نشان می دهد. افزود : در مدت مذکور بیش از 521 TEU کانتینر به وسیله سه فروند کشتی حمل شده است.
وی همچنین گفت: لوازم یدکی خودرو، لوازم برقی خانگی، پارچه، برنج، لاستیک از عمده کالاهای ترخیص شده به صورت تجاری در مدت یاد شده بوده است .
به گفته مبارکی  لوازم آرایشی و بهداشتی ، مواد غذایی، لوازم یدکی، برنج، پوشاک و لوازم برقی نیزدر این مدت وارد محدوده منطقه آزاد شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار همچنین اظهار امیدواری کرد: در سال 93 که توسط مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است امیدواریم منطقه آزاد بتواند با مدیریت جهادی و عزم ملی و جدی در کلیه بخش ها نسبت به تحقق اهداف پیش بینی شده بر اساس معیارهای اقتصادی مقاومتی اقدام کند. 
برچسب ها: چابهار
ارسال نظرات
آخرین اخبار