۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸

اجرای فاز دوم بندرگاه نخل ناخدا با مشارکت بخش خصوصی

معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اجرای فاز دوم بندرگاه نخل ناخدا پس از اتمام فاز نخست بندرگاه نخل ناخدا با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۹۲۰
اجرای فاز دوم بندرگاه نخل ناخدا با مشارکت بخش خصوصیبه گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، عباس کمالی در حاشیه بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پروژه درحال ساخت بندرگاه چندمنظوره نخل‌ناخدا در بندرعباس با ارائه گزارشی از روند ساخت این پروژه اظهار کرد: بندرگاه چند منظوره نخل‌ناخدا از طرح‌های منحصربفرد بندری کشور است.
وی افزود: این پروژه با هدف کاهش ترافیک دریایی، دسترسی آسان به جزیره هرمز، ایمن‌سازی سفرهای دریایی و رونق گردشگری ساحلی و دریایی در منطقه شرق بندرعباس دردست احداث است.
معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح فاصله 19 کیلومتری بندرعباس به جزیره هرمز به 13 کیلومتر کاهش یافته و با رونق تجارت و گردشگری، توسعه چشمگیر جزیره زیبا و تاریخی هرمز را در پی خواهد داشت.
وی گفت : با اتمام فاز نخست این پروژه و احداث زیر ساخت های اولیه بندری و دریایی بلافاصله عملیات اجرایی فاز دوم که شامل احداث پایانه مسافری، هتل، رستوران و کافی شاپ، مرکز تفریحات دریایی و ورزش های آبی خواهد بود با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا می شود.
بر اساس این گزارش در فاز اول این طرح یک جاده دسترسی و موج شکن به طول چهار هزار متر در داخل دریا و حوضچه‌ای جهت نصب اسکله‌های شناور برای شناورهای مسافری و قایق‌های تفریحی به انضمام امکانات روشنایی، آسفالت و سرویس‌های بهداشتی احداث می‌شود.
طرح بندرگاه نخل ناخدا در نوع خود بی نظیر و منحصر به فرد است؛ زیرا اولین بندر تخصصی تفریحی مسافری است که به شکل نخل در کشور ساخته می شود و در مراحل مختلف احداث آن ملاحضات زیست محیطی نیز رعایت شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار