۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶

توقیف یک کشتی سومالیایی توسط سپاه

یک کشتی یک هزار تنی حامل سوخت قاچاق در تنگه هرمز توسط ناوتیپ رزمی ذوالفقار منطقه یکم دریایی سپاه توقیف و محموله آن ضبط شد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۹۱۹
توقیف یک کشتی سومالیایی توسط سپاهبه گزارش مانا از بندرعباس، کشتی یک هزار تنی«یحیی یحیی» با تابعیت سومالیایی در حین قاچاق محموله 500هزار لیتری گازوئیل به مقصد یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس توسط گروه گشتی ناوتیپ رزمی 112ذولفقار منطقه یکم دریایی سپاه کشف و توقیف شد.
بر اساس این گزارش ناوگروه ولیعصر(عج) ناوتیپ ذولفقار منطقه یکم دریایی سپاه در حین گشت‌های روزانه خود در تنگه هرمز و 18 مایلی جزیره قشم به یک فروند کشتی نفتکش مشکوک شدند که پس از محاصره دریایی و متوقف کردن آن، این محموله بزرگ قاچاق سوخت کشف شد.
این کشتی نفتکش داری تناژ و ظرفیت بارگیری یک میلیون لیتر سوخت را دارد که در لحظه توقیف 500هزار لیتر سوخت قاچاق از شناورها و لنج‌های کوچک برای فروش در یکی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس بارگیری کرده بود.
در جریان توقیف این محموله سوخت قاچاق 13 نفر دستگیر شدند که همگی آنها تبعه سومالی هستند.
این نفت‌کش با استقرار در نقاطی خاص مبادرت به جمع‌آوری سوخت قاچاق از شناورهای کوچک کرده و پس از تکمیل ظرفیت، سوخت جمع‌آوری شده را به خریدارانی خاص در یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس می فروختند.
نفتکش مذکور به همراه 13 قاچاقچی که همگی تابعیت کشور سومالی را دارند جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی در استان هرمزگان تحویل شد.
برچسب ها: سپاه پاسداران
ارسال نظرات
آخرین اخبار