۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸

خارج سازی دو شناور مغروقه در کارون

معاون دریایی بندری اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر از خارج سازی دو فروند مغروقه بجامانده از جنگ تحمیلی از رودخانه کارون خبر داد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۸۹۲
خارج سازی دو شناور مغروقه در کارونبه گزارش مانا از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، ابوطالب گرایلو گفت: خارج سازی این مغروقه ها در راستای افزایش ایمنی آبراه های اروند و کارون به همت متخصصان و کارشناسان اداره ایمنی کانال و حفاظت دریایی بندر خرمشهر صورت گرفت.
وی افزود: یکی از مغروقه ها از نوع یدک کش با ابعاد 13 متر طول، سه متر عرض و 1.5 متر ارتفاع، پس از انجام مراحل گل شویی به کمک یک فروند بارج و جرثقیل از رودخانه کارون خارج سازی شد.
معاون دریایی بندری بندر خرمشهر در خصوص خارج سازی مغروقه دیگر گفت: این مغروقه از نوع تانکر با ابعاد 36 متر طول، شش متر عرض و دو متر ارتفاع نیز از آب های کارون خارج شد.
گرایلو در پایان با اشاره به خارج سازی 17 پایه فلزی (9 پایه دلفین و 8 پایه شمع) اسکله قدیمی خدماتی امور دریایی (اسکله 9) واقع در آبراه اروندرود اعلام کرد: این پروژه نیز در کنار عملیات خارج سازی مغروقه ها به منظور پاکسازی اسکله های غیرعملیاتی بندر خرمشهر انجام پذیرفت.
بر اساس این گزارش تاکنون 118فروند مغروقه از رود کارون خارج سازی شده و بصورت تقریبی احتمال وجود 56 فروند مغروقه دیگر در این رودخانه وجود دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار