۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰

بنادر گوادر و چابهار رقیب یکدیگر نیستند

فرماندار چابهار گفت: پاکستان ظرفیت مناسبی در توسعه تجارت خارجی دارد و از این ظرفیت کشور همسایه در شکوفایی منطقه بیشتر استفاده می شود.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۲۸۸۴
بنادر گوادر و چابهار رقیب یکدیگر نیستند ایرج حیدری در حاشیه نشست با حکمران کشور پاکستان به مانا گفت: امنیت مردم ایران، امنیت مردم پاکستان است و همه ما باید تلاش کنیم در سایه ارتقای تعاملات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی روند توسعه و پیشرفت کشورهای اسلامی را شتاب بخشیم.
حیدری افزود: بنادر گوادر و چابهار رقیب یکدیگر نیستند بلکه توسعه هر کدام از این بنادر می تواند سبب شتاب یافتن بندر دیگر شود و با افزایش فعالیت های اقتصادی و همکاری های مشترک، خرده ناامنی ها و شرارت های موجود در نقاط مرزی دو کشور نیز از بین خواهد رفت.
فرماندار چابهار خاطرنشان کرد: با مذاکرات و تفاهم های انجام شده انشاءا... شاهد این خواهیم بود که در حوزه کشتیرانی بین بندر چابهار و بندر گوادرو استفاده از قابلیتها و ظرفیت های بالقوه منطقه آزاد و تجارب و سرمایه گذاری هایی بیشتر با کشور دوست و همسایه پاکستان باشیم.
وی با اشاره به حضور گسترده فعالان افغان در چابهار و تلاش آنان برای ایجاد کسب و کار در حوزه های مختلف تصریح کرد: فرصت های اقتصادی بسیار زیادی در حوزه های مختلف از جمله صنایع، بازرگانی، تجارت، گمرک و ترانزیت در چابهار وجود دارد که می تواند سرمایه گذاران پاکستانی را برای فعالیت به این منطقه راهبردی سوق دهد.
برچسب ها: بندر گوادر
ارسال نظرات
آخرین اخبار