۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵

پاکستان آماده سرمایه گذاری در چابهار است

حکمران بلوچستان پاکستان در سفر به بندر چابهار گفت: ایران یکی از مناطق و بازارهای هدف سرمایه گذاران پاکستانی است و این کشور آماده سرمایه گذاری در چابهار است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۲۸۸۳
پاکستان آماده سرمایه گذاری در چابهار استمحمد خان آچکزهی به مانا گفت: پیشرفت توسعه‌ایی این منطقه سبب خوشحالی است و از آن جایی که اقتصاد جهانی در حال احیاست و با توجه به دوستی ما با ایران که ریشه در تاریخ دارد و مردمان ایران برادران ما محسوب می‌شوند، آمادگی خود را برای افزایش سطح تعاملات اقتصادی و فرهنگی اعلام می‌داریم.
وی بیان کرد: چابهار دارای ظرفیت های فراوانی است که علاوه بر کمک به توسعه اقتصادی و ثبات اجتماعی مردم ایران می تواند مردم دیگر کشورهای منطقه را از نظر اقتصادی تحت تاثیر قرار دهد.
محمدخان آچکزهی گفت: بعد از انقلاب تحول عظیمی در منطقه سیستان و بلوچستان صورت گرفته و ما از همسایگی چابهار به عنوان یک شهر بندری و اقتصادی ابراز خرسندی می کنیم.
وی گفت ایران با داشتن توانمندی هایی همچون نیروی جوان و بندرمهم چابهار نعمت بزرگی دارد.
آچکزهی هدف از سفر خود به چابهار برای بررسی توسعه اقتصادی در کشور عنوان کرد و افزود : ایران در چارچوب اکو همکاری های خوبی دارد.
به گزارش خبرنگار مانا از چابهار"ایالت بلوچستان بزرگ‌ترین ایالت کشور پاکستان است و حدود 44 درصد از خاک پاکستان را در برمی‌گیرد. این ایالت با وجود گستردگی، کم‌جمعیت‌ترین ایالت پاکستان است و تنها در حدود 8 میلیون نفر جمعیت دارد، مرکز ایالت بلوچستان پاکستان شهر کویته است که 896 هزار نفر جمعیت دارد و بندر مهم این ایالت بندر گوادر است، اقوام اصلی ساکن بلوچستان پاکستان عبارتند از بلوچ‌ها و در رده دوم پشتون‌ها که هر دو از اقوام ایرانی‌تبار هستند."
ارسال نظرات
آخرین اخبار