۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲

نقش دانشگاه چابهار در توسعه دانش محور منطقه

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار یکی از پایگاههای توسعه منطقه جنوب ایران است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۲۸۷۶
نقش دانشگاه چابهار در توسعه دانش محور منطقهنظر دهمرده در گفتگو با مانا گفت: بندر چابهار یکی از پایگاههای توسعه منطقه جنوب ایران است و باید از موقعیت بین المللی این بندر به نحو شایسته استفاده کرد.
این عضو هیات علمی دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مزیت های منطقه چابهار وجود دانشگاه علوم و فنون دریایی در این بندر است که می تواند توسعه دانش محور را سطح ملی و منطقه ای افزایش دهد.
وی تصریح کرد: یکی از این کانون های اصلی فرصت آفرین برای کشور که در اصل دروازه تجارت و توسعه اقتصادی نیز بشمار می روند، بنادر هستند.
دهمرده افزود: بنادر کشورمان بخصوص بنادر جنوبی ایران، کانون اصلی تجارت با جهان هستند که طی سالهای اخیر نقش فزاینده ای در اقتصاد ملی کسب کرده اند.
وی اظهار کرد: از سوی دیگر بنادر کشورها پیشانی اقتصادی و تجاری آنها نیز بشمار می روند و به همین دلیل است که عمده شهرهای بزرگ جهان در کنار دریاها بنا شده اند تا تصویری شایسته از حرکت عمومی ملت ها برای بسط و گسترش ارتباط با جهان و بهره مندی از ظرفیت دریاها باشند تا هم سرعت توسعه خویش را افزایش دهند و هم فرصت صدور تولیدات خود را با هزینه های کمتر فراهم کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار